خبرگزاری کار ایران

شافعی:

حال نیروی انسانی و سرمایه‌ای کشور هر دو ناخوش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۰

فشارهای اعمال شده در بخش تولید، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رکود تورمی، مشکلات بانکی و ممنوع‌الخروج‌شدن مدیران باعثنگرانی‌های زیادی شده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر عدم امنیت شغلی برای کارگران در کشور از دولت تدبیر و امید خواست که در کار تولید تعجیل کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی در نشست صبحانه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدا ضمن بیان عنوان‌های اجرایی ربیعی در گذشته گفت: در حال حاضر آنچه با آن روبه‌رو هستیم، نیروی انسانی و سرمایه‌ای است که حال هر دو ناخوش است.

وی ادامه داد: درآمدها و حقوق‌ها کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد و همین حداقل‌ها نیز در معرض تهدید است.

شافعی با بیان این‌که امنیت شغلی برای همین حداقل‌ها هم نیست، گفت: فشارهای اعمال شده در بخش تولید، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رکود تورمی، مشکلات بانکی و ممنوع‌الخروج‌شدن مدیران باعثنگرانی‌های زیادی شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که تحقق اهداف تولید ملی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تنها با هماهنگی و همدلی در وضعیت موجود امکان‌پذیر است، تصریح کرد: شرایط معیشت نیروی کار وقتی بهبود می‌یابد که شرایط اقتصادی طوری باشد که بتواند مشکل نیروی کار را حل کند تا نیروی کار پویا شده و رشد یابد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید براساس آنچه تاکنون نشان داده امیدواری نسبت به آینده به وجود آمده ولی در کار تولید باید تعجیل کرد.

وی با بیان این‌که تدوین و اجرای برنامه‌های بخش تولید با مشارکت خود تولید باید تدوین شود، اظهار کرد: در موضوع سرمایه‌گذاری آیا با وجود این همه سرمایه‌گذاری ناتمام و نابهره‌ور باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های جدید رفت؟ آیا تمام پروژه‌های ناتمام باید اجرایی شود و آیا نباید بخشی از آنها رها شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران در پایان با تاکید بر این‌که حرکت با چشم بسته در گذشته نباید راه آینده‌ ما را متفاوت سازد، گفت: پرکردن ظرفیت‌های خالی تولید با سرمایه‌گذاری، کنترل تورم و سوق دادن نقدینگی به سمت تولید باید در پروسه‌ تولید کشور مدنظر قرار بگیرد. باید در شرایط بحران این توقع را داشت که سازمان تامین اجتماعی با سعه صدر بیشتری به حمایت از تولید بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز