خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان درتشریح عملکرد خود مطرح کرد:

عملکرد فولاد مبارکه شفاف است / در مراسم تودیع خود شرکت نمی‌کنم

کد خبر : ۱۲۵۸۴۹

در این مدت بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد اجرای طرح‌های توسعه‌ای با پیمانکاران داخلی منعقد شده که در نهایت ظرفیت تولید شرکت فولاد مبارکه را به ۷.۲ میلیون تن، فولاد صبا ۱.۶ میلیون تن و فولاد هرمزگان را به سه میلیون تن افزایش خواهد داد.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه در مراسم تودیع خود شرکت نمی‌کند عملکرد این شرکت در زمان مدیرعاملی اش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مسعود سمیعی نژاد، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوره‌های گذشته مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل فولاد مبارکه در کارخانه برگزار می‌شد اما این بار تصمیم گرفته اند این مراسم خارج از کارخانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید این مراسم در محل شرکت برگزار می شد تا بتوانم از کارگران و تمام پرسنل به خاطر زحماتشان تشکر کنم، اظهار داشت: بنابراین به دلیل اینکه این امکان وجود ندارد، در مراسم تودیع خود شرکت نخواهم کرد.

سمیعی نژاد ادامه داد: این کارگران، مهندسان و پرسنل شرکت بودند که توانستند براساس اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری عمل کرده و به رغم تمام فشارهای خارجی افتخار آفرینی کنند.

وی با اشاره به رشد تولید فولاد مبارکه در سالهای اخیر افزود: سال ۸۸ میزان تولید فولاد مبارکه ۴.۹ میلیون تن بود اما هدف‌گذاری تولید امسال ۷.۲ میلیون تن است که در هشت ماهه نخست سال بیش از پنج میلیون تن آن تولید و ۶۹ درصد برنامه تولید امسال محقق شده است.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان اینکه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه از ۴.۹ میلیون تن در سال ۸۸ به ۷.۶ میلیون تن افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به قراردادهای منعقد شده ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه تا سال ۱۳۹۵ به ۱۱.۸ میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد اجرای طرح‌های توسعه‌ای با پیمانکاران داخلی منعقد شده که در نهایت ظرفیت تولید شرکت فولاد مبارکه را به ۷.۲ میلیون تن، فولاد صبا ۱.۶ میلیون تن و فولاد هرمزگان را به سه میلیون تن افزایش خواهد داد.

سمیعی نژاد افزود: سود سالانه شرکت فولاد مبارکه در سال ۸۸ معادل ۷۳۰ میلیارد تومان بود که این میزان با رشد ۱۷۲ درصدی در سال ۹۱ به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت ضمن آنکه در شش ماهه نخست سال نیز ۶۱ درصد سود پیش بینی شده امسال معادل یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی با بیان اینکه میزان سودآوری فولاد مبارکه در سه سال گذشته بیش از پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: ارزش بازار سهام این شرکت نیز از چهار هزار میلیارد تومان در سال ۸۸ به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه ادامه داد: در سه سال گذشته میزان خریدهای خارجی این شرکت از ۴۸ درصد به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یافت و سیاست حمایت از کار و سرمایه ایرانی با بومی سازی ۳۵ هزار قطعه محقق شد و ۴۰ هزار قطعه دیگر نیز با روش مهندسی معکوس در حال بومی سازی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز