خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

سهم بخش معدن در تولید ناخالص ملی ۱۸ درصد است / ارزش معادن اکتشافی ۷۰۰میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۷

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص برخی کشورها تا ۴۰ درصد است, و در ایران حدود ۱۸ درصد است، اظهار امیدواری کرد با حمایت منطقی از بخش خصوصی، سهم بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس آمارها تاکنون ۷ درصد مساحت کشور اکتشاف شده و در نظر داریم به همین میزان اکتشافات جدید را در حوزه وسیعی در چندین پهنه عملیات اکتشافی انجام دهد.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در ایران، ارزش معادن اکتشافی را حدود ۷۰۰میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: این رقم نشان می‌دهد هنوز جای کار فراوانی برای کار در معادن کشور وجود دارد.

کرباسیان ادامه داد: درکشورهای پیشرفته، معدن یک حوزه اساسی تلقی می‌شود که از نظر ارزش افزوده و اشتغال اهمیت دارد زیرا این کشورها با وارد کردن مواد معدنی، هم اشتغال ایجاد می کنند و هم با ایجاد ارزش افزوده، صادرکننده های اصلی صنایع معدنی هستند.
وی با بیان اینکه سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص برخی کشورها تا ۴۰ درصد است, و در ایران حدود ۱۸ در صد است، اظهار امیدواری کرد با حمایت منطقی از بخش خصوصی، سهم بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور افزایش یابد، البته سیاست اساسی دولت یازدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای صحیح اصل ۴۴ و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است تا بتوان با جذب سرمایه های غیردولتی، سرمایه های ایرانیان مقیم خارج و همچنین سرمایه گذاران خارجی، منابع جدید فراوانی را وارد حوزه معدن و صنایع معدنی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز