خبرگزاری کار ایران

در خصوص حذف ایران کد و شبنم:

نعمت‌زاده این هفته نیز به مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۳

حذف ایران کد و شبنم نگرانی برای نمایندگان ایجاد کرد، به همین منظور هفته گذشته وزیر صنعت و معدن ضمن دعوت به کمیسیون اقتصادی توضیحاتی ارائه کردند که در مجموع نظر کمیسیون را جلب نکرد بنابراین اعضای کمیسیون اقتصادی با حذف طرح شبنم موافقت نکردند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: تاکنون صحبتی در خصوص طرح جایگزین طرح شبنم مطرح نشده و قرار نیست طرحی نیز جایگزین شود.

محمد‌رضا پور‌ابراهیمی‌، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از حذف طرح ایران کد و شبنم از سیستم بازرگانی کشور، گفت: حذف طرح شبنم و ایران کد قطعا تبعات منفی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی شفافیت در حوزه اطلاعات و تصمیم‌گیری برای توزیع و واردات کالا و جلوگیری از قاچاق کالا را مزیت‌های اجرای طرح شبنم عنوان کرد و افزود: حذف طرح شبنم مسلما تبعات منفی داشته و موجب هرج و مرج در تولید، توزیع و شناسایی کالا، ابهام در ورود کالا و همچنین هرج و مرج در رسیدگی و نظارت و قاچاق کالا در داخل کشور می شود.

وی تصریح کرد: طرح شبنم الگوی بسیار خوب و ارزشمندی است که در سایر کشورها اجرا و پیاده سازی شده، به همین منظور این طرح با سابقه‌ای که داشت در کشور ما نیز اجرا شد تا ضمن نظارت بر تولید و واردات، فرایند ورود کالا به کشور شفاف سازی و مدیریت شود.

وی گفت: حذف ایران کد و شبنم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت این نگرانی را برای نمایندگان ایجاد کرد که طرح شبنم به کجا خواهد رسید به همین منظور هفته گذشته وزیر صنعت و معدن به کمیسیون اقتصادی دعوت شدند واعضای کمیسیون نقطه نظرات خوبی را مطرح کردند و وزیر و معاونین هم توضیحاتی ارائه کردند که در مجموع نظر کمیسیون را جلب نکرد بنابراین اعضای کمیسیون اقتصادی با حذف طرح شبنم موافقت نکردند.

وی تاکید کرد: با حذف ایران کد و شبنم همه زحماتی که در طرح ساماندهی ورود کالا به کشور و کنترل و نظارت بر شبکه‌های تولید و توزیع کشور است ازبین می‌رود، بنابراین با این نگاه تصمیم گرفته شد که این موضوع را به شکل جدی‌تری پیگیری کنیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه مسلما این طرح اشکالاتی داشته و باید برطرف شود، افزود: اما اینکه کل طرح کنار گذاشته شود قطعا منطقی نیست و نظر اعضای کمیسیون نیز این بود که با رفع مشکلات این طرح کمک کنیم تا طرح شبنم یک طرح ملی برای کمک به تولید ملی و شفافیت اطلاعات در تولید و توزیع کالا به کشور و جلوگیری از قاچاق کالا همچنان ایفای نقش کند.

پور ابراهیمی گفت: وزیر در کمیسیون اقتصادی اشکالاتی را در اجرا مطرح کردند که به نظر ما این اشکالات قابل حل است و حذف نباید کرد بلکه در یک فضای مدیریت شده اشکلات این طرح را باید برطرف کرد.

وی همچنین از حضور مجدد وزیر صنعت و معدن در مجلس خبر داد و گفت: وزیر صنعت و معدن در این هفته نیز برای ادای برخی توضیحات در خصوص حذف طرح ایران کد و شبنم به مجلس می آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز