خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایلنا:

کارنامه مثبت وزارت جهاد کشاورزی در مهلت ۱۰۰ روزه دولت

کد خبر : ۱۲۲۰۸۲

بهره‌برداری حداکثری از حداقل منابع، تنظیم بازار گوشت، مرغ و آبزیان، اختصاص یارانه به تولیدکننده یا مصرف کننده در صورت کاهش یا افزایش قیمت محصولات لبنی و گوشتی از جمله برنامه هایی است که دولت باید در دستور کار خود در بخش کشاورزی قرار دهد.

به گفته توکلی عضو کمیسیون کشاورزی در مدت ۱۰۰ روزه؛ دولت در بخش کشاورزی عملکرد مثبتی داشته است.

محمد تقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان تحقق وعده ۱۰۰ روزه رئیس جمهور در بخش کشاورزی گفت: مهمترین مشکل بخش کشاورزی در این مدت آزادسازی قیمت نهاده‌ها بود که با پیگیری‌هایی که انجام شد و تسهیلاتی که به این بخش اختصاص یافت، مسئله تقریبا حل شد.

وی همچنین اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی گندم را دیگر اقدام مثبت این وزارت‌خانه برشمرد و افزود: پیگیری اجرایی شدن طرح انتزاع و تلاش برای بدست گرفتن صادرات و واردات محصولات کشاورزی در وزارت‌خانه، تنظیم بازار به نحوی که به کشاورزان لطمه نخورد، تامین منابع برای زیر ساخت‎‌ها سرمایه‌گذاری جهت اقتصادی کردن محصولات کشاورزی از مهمترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در مهلت ۱۰۰ روزه است.

این عضو کمیسیون کشاورزی همچنین به تلاش برای تولید خشک محصولات کشاورزی در این مدت اشاره و اظهار داشت: میزان تولید محصول خشک در کشور ۹۰۰ گرم است در حالی که متوسط جهانی آن ۲ کیلوگرم است که در همین زمینه تلاش‌های مثبتی برای افزایش راندمان آب صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: بهره‌برداری حداکثری از حداقل منابع، تنظیم بازار گوشت، مرغ و آبزیان، اختصاص یارانه به تولیدکننده یا مصرف کننده در صورت کاهش یا افزایش قیمت محصولات لبنی و گوشتی از جمله برنامه هایی است که دولت باید در دستور کار خود در بخش کشاورزی قرار دهد.

یادآور می‌شود؛ دولت در هفته اول آذر ماه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود را در تمامی حوزه‌ها به مردم ارائه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز