خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

بروکراسی اداری تجارت را کم کنید / فضای فعلی نمایشگاه بین‌المللی جوابگوی نیازها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۰۴

امیدواریم با رفع موانع و محدودیت‌ها رتبه جمهوری اسلامی ایران در تراز بازرگانی و تجاری را که پیش از این ۱۴۵ بود، به زیر ۱۰۰ برسانیم.

وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان توسعه تجارت باید کاهش بروکراسی اداری برای صادرکنندگان و وارد کنندگان را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده افزود: استعلام‌های بی مورد از مراکز مختلف باید هم برای صدور جوازهای صنعتی وتولیدی وهم برای واردات و صادرات برداشته شود، ‌ سازمان توسعه تجارت به عنوان بازوی فکری و سیاست‌گذاری برای تجارت بین الملل محسوب می‌شود و مسوول صادرات و واردات کشور است.

نعمت زاده اظهارداشت: سالهاست که می خواهیم یک نمایشگاه بین‌المللی ایده آل درسطح منطقه ایجاد کنیم که هنوز عملیاتی نشده است و فضای فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران جوابگوی نیاز فعلی نیست، ‌ دولت جدید علی رغم کمبود بودجه، در تلاش است از صادرکننده حمایت کند.

نعمت‌زاده افزود: اگر تجارت خارجی کشور اصلاح نشود تبدیل به کشوری متکی به درآمد نفتی خواهیم شد و این برای اقتصاد ایران خوب نیست.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: باید با تغییر واصلاح نگرش، به صادرکنندگان و تولید کنندگان جرات بدهیم و تجارب موسسات مطالعاتی بهره مند شویم.

رتبه ایران را بهبود می بخشیم

در این نشست رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امیدواریم با رفع موانع و محدودیت‌ها رتبه جمهوری اسلامی ایران در تراز بازرگانی و تجاری را که پیش از این ۱۴۵ بود، به زیر ۱۰۰ برسانیم.

ولی اله افخمی راد افزود: ما درصدد هستیم که مجموع فعایت‌های ما به توسعه بیشتر روابط خارجی و بهبود روابط جاری با کشورهای پیشرفته منجر شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با تصمیمات جدید دولت و کوشش مضاعف این سازمان، گسترش بازارهای هدف به بازارهای کشورهای توسعه یافته دنبال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز