خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

نفوذ دست‌های مرموز برای جلوگیری از صادرات چای مرغوب ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۹۰

دست‌های مرموزی به تکاپو افتاده و با شانتاژ و سروصدا استاندار گیلان را وادار به جلوگیری از صادرات چای فرآوری شده کرد و با ادعای دروغین اعلام کردند که ۱۰کانتینر چای از خراسان به گیلان برگشت خورده و چای نامرغوب را به‌صورت غیرقانونی صادر کردند.

رئیس سابق سندیکای کارخانجات چای شمال ضمن انتقاد به صادرات چای نامرغوب و تاریخ گذشته، این عمل را باعثزیرسوال بردن عملکرد استاندار گیلان دانست.

نعمت یاورزاده دبیر سابق سندیکای کارخانجات چای شمال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص صادرات چای کهنه و مازاد بر نیاز داخلی که از سال ۷۰ مشکلاتی ایجاد کرده، اظهار داشت: از ۲۲ سال پیش مقدار زیادی چای مازاد بر نیاز در انبارها باقی مانده بود که مشکلاتی را برای تولید چای بوجود آورده بود، لذا دولت در سال ۹۰ مصوب کرد که مقداری از این چای با هزینه دولت معدوم شود و مقداری نیز در اختیار سازمان تعاون روستایی بود به بفروش برسد.

وی ادامه داد: سازمان تعاونی روستایی ۱۲ بار ۵۲هزارتن چای را به مزایده گذاشت که متقاضی به قیمت کارشناسی مراجعه نکرد، بنابراین بنده به کمک یک کارشناس و سرمایه‌گذار به منظور سامان دادن سیستم بازرگانی اقدام به خرید این میزان چای به قیمت بالا از سازمان تعاون روشتایی کردم.

یاورزاده توضیح داد: به کمک کارخانجات تولیدکننده، شروع به فرآوری، پاکسازی و یکدست کردن و در کیسه‌های جدید ظرف‌گیری کرده و به کشورهای کنیا، ترکیه، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، افغانستان و هندوستان صادر شد که متقاضیان در صف خرید چای ایرانی قرار گرفتند که این امر برای اولین بار در تاریخ چای ایرانی رخ داد.

وی با بیان اینکه چای صادراتی ما گواهی بین المللی کیفیت دریافت کرد، افزود: با این اقدام صورت گرفته چای‌های تاریخ گذشته‌ای که از سوی تجار سنتی صادر می‌شد تماما بدون خریدار باقی ماند.

رئیس سابق سندیکای کارخانجات چای شمال گفت: دست‌های مرموزی به تکاپو افتاده و با شانتاژ و سروصدا استاندار گیلان را وادار به جلوگیری از صادرات چای فرآوری شده کرد و با ادعای دروغین اعلام کردند که ۱۰ کانتینر چای از خراسان به گیلان برگشت خورده و چای نامرغوب را به‌صورت غیرقانونی صادر کردند.

وی دخالت استانداری در جلوگیری از صادرات چای مرغوب و جایگزین کردن چای بی کیفیت برای صادرات را ضربه به تولید و سیستم بهینه بازرگانی دانست و افزود: این گونه مداخلات نه تنها تولید را از رونق می اندازد بلکه قرارداهای سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی را خدشه دار می کند لذا قطعا این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز