خبرگزاری کار ایران

واردات بی‌رویه برنج صدای تولیدکنندگان را درآورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۸

میزان واردات رسمی برنج ۷۵ درصد بیش از مدت مشابه در سال ۹۱ بوده است.

دبیر انجمن برنج ضمن انتقاد از واردات بی‌رویه برنج به کشور، مخالفت خود را با اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی برنج اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس آمار رسمی گمرک ایران در شش ماهه اول سال ۹۲، معادل یک میلیون و یکصد و یک هزار تن برنج، از مبادی هندوستان، امارات متحده عربی و ترکیه بطور رسمی وارد شده ضمن اینکه برخی مرزهای کنترل نشده نیز شاهد ورود برنج به کشور بوده‌اند.

این گزارش میزان واردات رسمی برنج را ۷۵ درصد بیش از مدت مشابه در سال ۹۱ اعلام کرده است.

بر اساس اظهارات جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران سال ۹۲ سال مطلوبی برای تولید برنج در کشور بود، به‌طوری که تولید داخلی با احتساب برنج‌های در حال برداشت، دوباره کشت شده و کشت رتون، حتی از۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نیز بیشتر خواهد بود، میزان واردات نیز از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن برنج بیشتر نیست یعنی نیاز کشور به واردات، حداکثر ۶۰۰ هزار تن است.

همچنین که تنها در شش ماهه اول سال ۹۲، دو برابر بیش از نیاز، برنج وارد کشور شده است.

به زعم دبیر انجمن برنج مبادی صدور برنج نیز سوال برانگیز بوده چرا که کشورهای امارات و ترکیه هیچکدام تولیدکننده برنج نیستند.

رئیس انجمن برنج در خاتمه مخالفت خود را با واردات بی موقع برنج اعلام کرده و خطاب به دولت یازدهم یادآورشد: اعلام زودهنگام نرخ خرید تضمینی برنج اشتباه بوده بنابراین از دولتمردان انتظار می‌رود ضمن حمایت از تولیدکنندگان در خصوص اعلام زودهنگام نرخ خرید تضمینی برنج از کشاورزان عذرخواهی و این اشتباه را مورد نقد قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز