خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

دپوی کالای اساسی در گمرک وجود ندارد / دو شرکت مدعی دپو شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۹

تا زمانی که دولت دهم بر سر کار بود تکلیف کالاهای اساسی مشخص نشد که چه زمانی این کالا‌ها از گمرک ترخیص خواهند شد و بار افزایش نرخ ارز مرجع را به دوش دولت یازدهم انداختند.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر گزارشی از دپوی کالاهای اساسی در گمرکات کشور وجود ندارد.

مجید رضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بنابر مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۳۹۲ با نرخ ارز مرجع ۲۴۷۷ تومان تعیین شد، اما طبق میراثدولت دهم و تاخیر در ارسال بودجه؛ بودجه امسال تیرماه ابلاغ شد و تا زمانی که دولت دهم بر سر کار بود تکلیف کالاهای اساسی مشخص نشد که چه زمانی این کالا‌ها از گمرک ترخیص خواهند شد و بار افزایش نرخ ارز مرجع را به دوش دولت یازدهم انداختند.

وی افزود: دولت یازدهم نیز در ابتدا نرخ ارز را برای کالاهای اساسی ۱۲۲۶ اعلام کرد که این موضوع برای افکار عمومی خوب بود اما از نظر قانونی مشکل داشت و باید مابه‌التفاوت ریالی - ارزی پرداخت می‌شد و در جریان عملیات تکنیکی بانکداری، بین بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت اختلاف‌نظرهای گوناگونی بوجود آمد که باعثکندی و توقف ترخیص کالاهای اساسی شد.

حریری ادامه داد: با این وجودخوشبختانه این روز‌ها گزارشی از دپوی کالا‌ها در گمرکات کشور نشده است و گله‌ای به صورت گسترده از طرف فعالین اقتصادی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اعتراض‌های کنونی در مورد ترخیص کالا از گمرک گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی خارجی در مورد واردات نهاده‌های دامی و واردات کالاهای اساسی این موضوع را بیان کرده‌اند این در حالی است که این دو شرکت هیچ کدام کارنامه درخشانی در فعالیت‌های خود ندارند و ضعف مدیریتی خود را به گردن گمرک می‌اندازند که همین امر باعثکاهش نهاده در بازار و افزایش قیمت شده است.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: درحال‌حاضر هیچ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و نباید روحیه امیدواری که در آن‌ها بوجود آمده را به صورت غیر طبیعی از بین برد بلکه باید ثبات و آرامش بازار را حفظ کرد و به سازهای مخالفی که سعی در ناامید کردن مردم دارند فرصت این کار را نداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز