خبرگزاری کار ایران

عسگراولادی در گفتگو با ایلنا:

بازار در انتظار نشست ۱ + ۵ / تحریم بانکی و کشتیرانی تا ۲ ماه آینده شکسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۴

در ابتدا عکس العمل‌ها و اعتراضاتی به ۲شغله بودن محمد نهاوندیان وجود داشت اما با رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ایشان تا یکسال و نیم دیگر در این سمت ابقاء شد که رای این هیات برای بنده هم محترم است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هم‌اکنون بازار در انتظار نشست ۱ + ۵ است و در صورتی که اعتراضی نباشد تحریم‌های بانکی و کشتیرانی تا ۲ ماه آینده شکسته خواهد شد.

اسدالله عسگر اولادی، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه برخی رسانه‌ها از مصاحبه‌ای که اخیرا با یکی از روزنامه‌ها داشته‌ام سوء برداشت کرده‌اند، اظهار داشت: در مصاحبه بنده تنها به حذف دو تحریم کشتیرانی و بانکی اشاره شده بود این در حالی است که در صفحه اول روزنامه تیتر حذف تحریم‌ها تا ۲ ماه آینده را زده بودند و به نوعی شیطنت کرده بودند.

وی افزود: در حال حاضر امیدواری مردم به آینده افزایش یافته و در سخنان شب گذشته محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور نیز خوش بینی به آینده سیاسی و اقتصادی کشور مشخص بود.

عسگر اولادی با اشاره به قدرت ایران در خاورمیانه گفت: کشور ما از کشورهایی نظیر بحرین، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه قدرتمندتر است و به نظر می‌رسد غربی‌ها این قضیه را برنمی‌تابند و در مذاکراتی هم که تاکنون برگزار شده این موضوع به روشنی معلوم است.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که در نشست ۱ + ۵ که طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد نتیجه خوبی بدست آید تحریم‌های کشتیرانی و بانکی شکسته می‌شود اما تاکنون در مورد شکسته شدن تحریم‌ها نفتی صحبتی به میان نیامده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص ترخیص کالاها از بندر جبل علی افزود: خوشبختانه تاکنون بین ۷۰ تا ۸۰ د رصد از کالاها ترخیص شده و مابقی نیز با تکمیل اسناد ترخیص خواهد شد.

وی در خصوص اعتراضات برخی افراد به دو شغله بودن نهاوندیان افزود: در ابتدا عکس العمل‌ها و اعتراضاتی به این موضوع وجود داشت اما با رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ایشان تا یک‌سال و نیم دیگر در این سمت ابقاء شد که رای این هیات برای بنده هم محترم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز