خبرگزاری کار ایران

گروسی:

هیچ برند مطرحی در کشور نداریم / درحوزه خودرو سازی تنزل جایگاه داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۷

۱۱ درصد معادن دنیا در ایران قرار دارد، با این وجود استراتژی صنعت کشور که باید بخش معدن وکشاورزی را نیز در بر داشته باشد هنوز تدوین نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین استراتژی صنعت کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که شب گذشته در اجلاس بزرگان معدن کشور سخن می گفت با بیان این که ۱۱ درصد معادن دنیا در ایران قرار دارد اظهار داشت: با این وجود استراتژی صنعت کشور که باید بخش معدن وکشاورزی را نیز در بر داشته باشد هنوز تدوین نشده است، در جلسه ‌ی که با نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بر تدوین این استراتژی تاکید کردیم.

وی افزود: در بخش معدن در کنار ایمنی و بیمه برای فعالین این حوزه باید حمایت های دولت و مجلس نیز همراه باشد، این در حالی است که نقشه راه و استراتژی مشخصی که مزیت این بخش را مشخص کند، هنوز در دست نیست.

گروسی با اشاره به این که هیچ برند مهمی در کشور وجود ندارد گفت: در سال ۲۰۱۱ در حوزه خودروسازی رتبه ۱۱ را داشتیم درحالی که در سال ۲۰۱۳ این رتبه به ۱۸ تنزل کرد. در حوزه کشاورزی نیز در سال گذشته ۷.۵میلیون تن گندم وارد کردیم و در سایر حوزه‌ها نیز با چنین رکودی مواجه بودیم و متاسفانه هیچ برند مطرحی در کشور نداریم که بر روی آن مانور دهیم.

وی گفت: در بخش معدن ۴ میلیارد تن ذخایر شناخته شده وجود دارد و تولیدآهن و فولاد ۱۳.۵ میلیون تن بوده است و اگر با بخش خصوصی محاسبه شود به ۱۵ میلیون تن می رسد. این در حالی است که کره جنوبی بدون هیچ گونه ذخایر معدنی ۵۵ میلیون تن از آهن و فولاد دنیا را تامین می کند.

وی در خاتمه گفت: باید دید در کدام حوزه در کشور مزیت نسبی وجود دارد تا به آن توجه بیشتری شود به عنوان برند مهم در دنیا شناخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز