خبرگزاری کار ایران

واکنش نائب رییس خانه معدن به تشکیل شورای حل اختلاف معادن:

نگران وقت کشی بیشتر در بخش معدن هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۷

بخش معدن با توجه به شرایطی که دارد نیازمند توافق نامه‌هایی اصولی و مهندسی شده با محیط زیست و منابع طبیعی است هر چند در گذشته پیشتهاداتی ارائه شد و تا مرحله اجرا نیز پیش رفت اما متاسفانه عملیاتی نشد.

نائب رییس خانه معدن در واکنش به تشکیل شورای حل اختلاف در معادن گفت: نگران وقت کشی بیشتر در بخش معدن هستیم.

محمد رضا بهرامن، نائب رییس خانه معدن در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ماده ۲۴ قانون معادن اظهار داشت: در امر اکتشافات و بهره برداری از معادن دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر مکلفند ظرف مدت ۲ ماه نسبت به استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای زیربط اقدام کنند.

وی افزود: بدلیل مشکلات و معضلات عمده معادن در خصوص منابع طبیعی، محیط زیست و مشکلاتی که در حریم قانونی راه‌ها و شهر‌ها، ابنیه تاریخی و اماکن مقدس وجود دارد این قانون به تصویب رسیده است که اگر پس از ۲ ماه محدوده اکتشافی برای عملیات اجرایی به متقاضی واگذار نشد هیات حل اختلاف برای کمک به اکتشافات معادن با این دستگاه‌ها وارد مذاکره شوند.

نائب رییس خانه معدن تصریح کرد: هر چند این اصلاحات در قانون معادن خیلی موثر است اما در گذشته شورای معادن به صراحت در این خصوص تعاریفی داشته است و اعضایی از محیط زیست و قوه قضائیه در شورای عالی معادن عضو هستند و نیازی به تشکیل شورای حل اختلاف نبود.

بهرامن با بیان اینکه با تشکیل شورای حل اختلاف در بحثمعادن نگران وقت کشی بیشتر هستیم خاطر نشان کرد: بخش معدن با توجه به شرایطی که دارد نیازمند توافق نامه‌هایی اصولی و مهندسی شده با محیط زیست و منابع طبیعی است هر چند در گذشته پیشتهاداتی ارائه شد و تا مرحله اجرا نیز پیش رفت اما متاسفانه عملیاتی نشد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با ورود مسئولین جدید در وزارت کشاورزی و محیط زیست برنامه ریزی مدونی در این خصوص صورت پذیرد و مشکلات معادن نیز هر چه سریع‌تر حل شود.

گفتنی است، در نشست علنی روز چهارشنبه ۳ مهر مجلس شورای اسلامی، با رأی نمایندگان مجلس طرح اصلاح موادی از قانون معادن و اصلاحات بعدی آن بررسی و با ۱۴۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۱۵۵ رأی ماخوذه به تصویب رسید و اعضای شورای حل اختلاف معادن تعیین شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز