خبرگزاری کار ایران

محمد رضا بهزادیان:

تفکر تحول پیروز است / ملاک تحول خواهان شایسته سالاری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۲۸

در هر دوره که تحول خواهان قصد ورد به اتاق داشته اند، ۲۵درصد اعضا به عنوان صاحبان تجربه و۷۵ درصد افراد جوان وارد لیست شده اند و به دنبال افرادی تحول خواه بوده ایم زیرا همیشه شعار ما، اتاق مطلوب و نقد وضعیت موجود بوده است.

گردهمایی تحول خواهان با میزبانی انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران همراه با نمایندگانی از ۱۰ تشکل فعال بخش خصوصی در هتل سیمرغ تهران برگزار شد. در این نشست صمیمی که سه شنبه شب با حضور اعضای اصلی خواستاران تحول در انتخابات اتاق بازرگانی تشکیل گردید، عباس وطن پرور با سخنانی مراسم را آغاز کرد و تریبون را در اختیار میزبانان و مهمانان این برنامه قرار داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری خواستاران تحول، محمدرضا بهزادیان در گردهمایی گروه خواستاران تحول، نارضایتی از عمکرد ۲۲ ساله اتاق را عاملی برای شکل گیری تحول خواهان در سال ۸۱ دانست و توضیح داد: علی رغم فشارهای فراوانی که از جوانب مختلف وجود داشت، تحول خواهان توانستد در سال ۸۱ اتاق را در دست بگیرند و تا کنون با وجود اختلاف سلیقه های فراوانی که وجود دارد، کسی نتوانسته است به عملکرد ۲ ساله تحول خواهان در اتاق نقدی وارد کند در حالی که به اقدامات اتاق در ۲۴ ساله گذشته و همچنین ۱۰ سال اخیر نقدهای فراوانی وارد است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: در هر دوره که تحول خواهان قصد ورد به اتاق داشته اند، ۲۵درصد اعضا به عنوان صاحبان تجربه و۷۵ درصد افراد جوان وارد لیست شده اند و به دنبال افرادی تحول خواه بوده ایم زیرا همیشه شعار ما، اتاق مطلوب و نقد وضعیت موجود بوده است.

وی افزود: تمامی گروه هایی که برای انتخابات اتاق بازرگانی وارد عرصه شده اند، برنامه هایی برای تحول دارند که نشانگر این امر است که اگر به نقادی اتاق بنشینیم، می توان به وضعیت مطلوبی رسید. اکنون در انتخابات اتاق ۲۵۳ کاندید حضور دارند که این تعداد در سال ۷۷ کمتر از ۸۰ نفر بوده است و با قاطعیت می توان گفت که ۲۰۰ نفر از مدیران عالی رتبه جمهوری اسلامی که سابقه درخشانی در بخش خصوصی و سوابق خدمتی خود دارند به عرصه وارد شده اند.

بهزادیان با اشاره به این نکته که فکر تحول شعار تمامی گروه های حاضر در عرصه رقابت شده است، گفت: تفکر تحول پیروز است و هرکس می خواهد تحول را به سابقه خود پیوند بزند امری مثبت است. ملاک برای تحول خواهان شایسته سالاری و اقتدار افراداست. به همین دلیل باید حضور خود را حفظ کنیم و گروهی فعال در زمانی کوتاه نباشیم.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی در سخنانش به مشکلات گرفتن مجوز برای تاسیس انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران اشاره کرد و ادامه داد: باید اتاقی مقوم و متحرک بخش خصوصی داشته باشیم واین بخش به عنوان نیروی اجتماعی پیش رو در این زمینه نقش اساسی برعهده دارد و ایجاد انسجام در این حوزه بر عهده اتاق است.

وی گفت: حضور افراد شایسته در بخش های حمل و نقل، بازرگانی و صنعتی برای داشتن اتاقی کارآمد بسیار موثر است. در دوره جدید شاهد حضور بخش کشاورزی هستیم و اما متاسفانه هنوز فعالان بخش کشاورزی با شرایط حضور در اتاق آشنا نیستند و ما تلاش داشته ایم که بخش کشاورزی قدرتمندی در لیست تحول خواهان داشته باشیم.

بهزادیان در پایان سخنانش تاکید کرد: تحول خواهان کارنامه مشخصی دارند و و همیشه داعیه دار اصلاح بنیان های اتاق بوده اند ودر این مسیر هزینه های فراوانی را متقبل شده است و در ادامه نیز ما برای آن که اتاق و اقتصادی بهتر داشته باشیم، حاضر به هزینه دادن هستیم.

عضو ساده و رییس اتاق حقوق برابر داشته باشند

جمشید عدالتیان یکی دیگر از اعضای گروه خواستاران تحول نیز به رابطه تشکلها با اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی شناخته شده است، اماعبارت، تشکل تشکل ها عنوان بهتری است که برای اتاق به کار می رود. از طرفی دیگر برخی تشکل ها مجوزهای فعالیت خود را به نام اتاق بازرگانی دریافت می کنند در حالی که این رویکرد و شیوه ی عمل، اشتباه بزرگی است که نشانگر نقش پدرسالار اتاق نسبت به تشکل ها است.

وی در خصوص نوع رابطه تشکل ها با اتاق کنونی اظهار داشت: تشکل های قوی تر که به اعضای خود متکی هستند و در صنعتی خاص فعالیت می کنند، توانسته اند راه مستقلی را طی کنند و با اتاق رابطه کمرنگی داشته باشند و در نتیجه بار پیگیری مطالبات حوزه خود را به تنهایی به دوش می کشند اما دیگر تشکل ها که ضعیف تر از دسته اول هستند با اتاق رابطه ای از پایین به بالا دارند.

عدالتیان ضمن تاکید بر این نکته که تحول خواهان دو هدف را در برنامه های خود پیگیری می کنند، توضیح داد: خواستاران تحول ۱۲ سال پیش دو هدف داشتند و یکی از این اهداف احیاء کردن شخصیت اعضای اتاق بوده است و تلاش داشته ایم که عضو ساده و رئیس اتاق دارای حقوق برابر باشند.

این استاد دانشگاه هدف دیگر اتاق را بالا بردن جایگاه تشکل ها نام برد و ادامه داد: نقش تشکل ها این نیست که زیر نظر اتاق به عنوان مداخله گر حضور داشته باشند بلکه باید در سطحی برابر با اتاق، در زمینه های خرد و کلان همکاری داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش بر نقش نظارت تشکل ها بر بازار، پخته شدن افکار و ایده های صاحبان تشکل ها، استفاده از ظرفیت های قانونی اتاق برای دستیابی به جایگاه واقعی آن ها و هم افزایی در تشکل ها برای اثر بخشی کمیسیون های تخصصی تاکید کرد.

نائب رئیس هئیت اجرایی انجمن مدیران ومتخصصان صنعتی و اقتصادی، هدف خواستاران تحول را ایجاد اقتصادی رقابتی دانست و عنوان کرد: برای تحقق این امر دست کمک و همیاری به سمت تشکل ها برداشته می شود و تشکل ها به عنوان جامعه مدنی اقتصاد رقابتی، دیده بانی بازار در صنعت خاص خود را به عهده دارند. اتاق بازرگانی بدون تشکل ها معنایی ندارد و دیده بانی بازار و صنعت باید در دست تشکل ها باشد.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: خوشحالیم که شعارها، فرهنگ و برنامه های تحول مورد استفاده دیگر گروه ها قرار بگیرد و اکنون کسانی هستند که با قطار تحول پیش آمده اند اما اندیشه های تحول را به گونه ای دیگر استفاده می کنند.

در ادامه این مراسم تریبون در اختیار همایون اسدی لنگرودی عضو شورای مرکزی انجمن مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی قرار گرفت. او سهم حوزه حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی را ۸ درصد دانست و بیان کرد که انگشت اتهام برای ناکارایی و مشکلات این حوزه به سمت بخش خصوصی است در حالی که مانند کشور انگلستان، دولت باید پاسخگوی این ناکارآمدی ها باشد.

با آمدن احمدی نژاد در اتاق کودتا شد

حمید حسینی عضو شورای مرکزی و خزانه دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود که با تاکید بر جایگاه خاص اتاق در ارتقا بخش خصوصی، گفت: اتاق جایگاه ویژه خود، در زمینه اقتصاد کشور را پیدا کرده است و برای انتخابات پیش رو بیش از ۲۵۰ نفر کاندید شده اند که در تاریخچه اتاق بی سابقه است.

وی ادامه داد: احزاب کارکرد اقتصادی دارند و نقش دولت سایه را بازی می کند اما در کشور ما تحزب شکل نگرفته است و اتاق باید این نقش را برعهده بگیرد و با یک جریان همفکر می توان در اتاق جریان سازی انجام داد و جایگاه اتاق را ارتقا داد زیرا تا زمانی که اتاق جایگاه واقعی خود را پیدا نکند، بخش خصوصی ارتقا پیدا نخواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت اتاق بازگانی در دولت گذشته گفت: با آمدن احمدی نژاد در اتاق کودتا شد. در جریان نامه ای برای حل اختلافات اتاق آقای بهزادیان از ریاست کنار گذاشته شدند و ماموریت تحول نیمه کاره ماند. در سال ۸۵ لیست تحول بیشترین آرا را به دست آورد اما حاضر نشدیم با کسی که مورد تایید ما نبود ائتلاف کنیم و در اتاق ایران شاهد شکل گیری فضای سه قطبی بودیم.

وی با بیان این این نکته که تا یک جریان و فراکسیون وارد اتاق نشود، اختیار در دست رئیس اتاق است، گفت: ما تحول خواهان در اتاق گردش نخبگان داشته ایم و برای ائتلاف خود ۱۰ از نفر افراد با تجربه و قدیمی و ۳۰ نفر از نیروهای جوان و نخبه را در لیست داریم و اولین گروهی بوده ایم که عرصه را برای حضور زنان در اتاق بازرگانی محیا کرده ایم.

گفتنی است؛ سهیل مظلوم، مسعود حجاریان، مرتضی هداوندی، فاطمه دانشور و افسانه فخری نیز از دیگر سخنرانان مراسم انجمن مدیران و متخصصین صنعتی و اقتصادی ایران بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز