خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با ایلنا:

مشکل اصلی خودرو انحصاری بودن آن است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۶۰

انجمن خودروسازان در شورای اقتصاد موضوع انحصاری بودن خودرو را بیان کرد و در خواست خروج خودرو از انحصار را داده است.

در ده ماهه امسال ۸۰ هزار خودرو به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار وارد کشور شد این درحالی است که کل تولید یک میلیون دستگاه خودرو این میزان ارز بری دارد.

احمد نعمت بخش، در گفتگو با خبرنگار ایلنا مشکل اساسی در بحثخودرو را انحصاری بودن آن عنوان کرد و گفت: انجمن خودروسازان در شورای اقتصاد موضوع انحصاری بودن خودرو را بیان کرد و در خواست خروج خودرو از انحصار را داده است.

وی در مورد شرایط خودروی دنا در بازار تصریح کرد: شورای رقابت با بروکراسی برای خودروی دنا قیمت دادند که در این مسیر ایران خودرو متضرر شد در حالی که این شرکت خودروساز تقاضای قیمت ۴۸ میلیون تومان را داده بودو دربازار نرخ آن تا ۵۲ میلیون تومان هم تعیین شد و معقول‌تر آن بود که بجای ۴۲ میلیون تومان‌‌ همان ۴۸ میلیون تومان را برای دنا در نظر می‌گرفتند.

نعمت بخش افزود: به اعتقاد بنده دنا کمترین عیب و نقص فنی را دارد و بازار باید تعیین کننده قیمت آن باشد که امیدواریم با افزایش تولید و عرضه آن قیمت این خودرو هم به درستی تعیین شود.

وی در خصوص همکاری پژو و رنو نیز گفت: در حال حاضر مشکل نقل و انتقال پول و باز کردن ال سی وجود دارد که امیدواریم با رفع این مشکلات همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

دبیر انجمن خودروسازان در مورد افزایش واردات خودرو طی ماههای گذشته نیز گفت: انجمن خودرو سازان مخالفتی با واردات خودرو ندارد و ما می‌دانیم که مردم همواره از صنعت خودرو انتقاداتی دارند زیرا خودروهایی که در بازار است دارای تکنولوژی قدیمی هستند البته خودروسازان جدیدا دو تا سه مدل دیگر برای تنوع بیشتر به بازار عرضه کرده‌اند.

وی همچنین گفت: درصورتی که واردات خودرو مدیریت شده باشد مشکلی نخواهد بود اما ما معتقدیم زمانی که دولت ارز بیشتری دارد اقدام به واردات خودرو می‌کند.

وی گفت: در ده ماهه امسال ۸۰ هزار خودرو به ارزش۱.۵ میلیارد دلار وارد کشور شد این درحالی است که کل تولید یک میلیون دستگاه خودرو این میزان ارز بری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز