خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

عناصر نادرخاکی اولویت سرمایه گذاری ایمیدرو است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۹۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) موضوع توسعه عناصرنادر خاکی(REE) که تاکنون مغفول مانده، به عنوان اولویت سرمایه گذاری در دستور کار خود دارد.

ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شناسایی و اکتشاف پهنه های معدنی حاوی عناصر نادر خاکی را عملیاتی خواهد ساخت.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یادشده، مهدی کرباسیان افزود: تغییرات نوینی در حوزه فناوری اتفاق افتاده و گرایش به سمت تولید محصولات با استفاده از مواد اولیه نادر و نوین مانند پرومتیم، لانتان، گادولینیم، اربیم، سریم، نئودیوم و ساماریم افزایش یافته و درنتیجه، کشورها برای اکتشاف بیشتر این عناصر با یکدیگر رقابت می کنند.

وی اضافه کرد: حوزه عناصر نادر خاکی در کشور مغفول واقع شده و اکتشاف چندانی روی این عناصر صورت نگرفته و سازمان ایمیدرو طی ماه های گذشته روی این موضوع تمرکز یافته و طرح شناسایی عناصر نادر خاکی را در محدوده های مختلف اجرایی ساخته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: موضوع جایگزینی تدریجی عناصر نادر خاکی به جای برخی از فلزات کنونی در تولید محصولات، بنابراین باید با اکتشافات جدید، نسبت به بررسی و تعیین میزان ذخایر قطعی خود اقدام و براساس آن، واحدهای فرآوری را فعال ساخت.

به گفته وی، ایمیدرو با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شناسایی و اکتشاف پهنه های معدنی حاوی عناصر نادر خاکی را عملیاتی خواهد ساخت.

طرح عناصر نادر خاکی، با هدف شناخت پتانسیل ها و ذخایر بالقوه و نیز بومی سازی فناوری تولید این عناصر در کشور از تیر ماه ۱۳۹۳ آغاز شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان روز گذشته(یکشنبه) در دیدار وزیر محیط زیست روسیه با وی، خواستار توسعه تعاملات در خصوص شناسایی و بهره مندی از مواد نادر خاکی را به عنوان یکی از زمینه هایی دانست که می توان با تفاهم نامه بین سازمان زمین شناسی ایران و طرف روسیه به آن پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز