خبرگزاری کار ایران

طی سه سال گذشته واردات خودرو چهار و نیم برابر شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۴۹

بیشتر خودرو‌ها ازکشور کره جنوبی وارد کشورمی‌شوند که دراین مبادلات واسطه‌گری‌های کشور امارات هم نقش قابل توجهی دارد و اعراب از این واسطه‌گری سود سرشاری رابه دست می‌آورند.

نقص فنی خودروهای ایرانی از استانداردهای جهانی بیشتر است.

آرش محبی‌نژاد، در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا نظارت درستی برروی تولید خودروی داخلی نیست و ما همواره شاهد تصادفات بین‌جاده‌ای به دلیل نقص فنی خودرو‌ها هستیم؟، گفت: اینکه تمام تصادفات به پای نقص فنی خودرو‌ها بیندازیم درست نیست، آمارهایی که پلیس راهنمایی و رانندگی و خودروسازان ارائه کردند مبنی بر این است که عمده این تصادفات به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان و غیر استاندارد بودن جاده‌ها است و درصد کمی ازاین تصادفات مربوط به نقص فنی ماشین‌ها است.

وی در ادامه گفت: اغلب رانندگان تعمیرات دوره‌ای ماشین‌ها را به تعویق می‌اندازند و همین سهل‌انگاری باعثمی‌شود که شاهد بروز چنین حوادثی در جاده‌ها باشد.

محبی‌نژاد درادامه تصریح کرد: درست است که نقص فنی خودروهای ایرانی از استانداردهای جهانی بیشتر است اما نباید تمام تصادفات را به دلیل نقص فنی بدانیم. در حقیقت این دلیل قانع‌کننده‌ای نیست و بیشترتصادفات به دلیل خطاهای انسانی وغیر استاندارد بودن جاده‌ها و عدم رعایت مقررات است.

محبی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا مانعی برای ورود خودروهای خارجی به کشور داریم یا خیر؟ اظهار کرد: ظرف مدت کمتر از دوسال میزان تعرفه‌ها از ۹۰درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و طی این ۳ سال اخیر واردات خودرو چهار و نیم برابر شده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بیشتر خودرو‌ها ازکشور کره جنوبی وارد کشورمی‌شوند که دراین مبادلات واسطه‌گری‌های کشور امارات هم نقش قابل توجهی دارد و اعراب از این واسطه‌گری سود سرشاری رابه دست می‌آورند.

وی تصریح کرد: ما هم‌اکنون شاهد واردات بیش از ۱۰۰هزار خودرو در سال هستیم که این آمار در سال ۹۰ کمتر از ۴۰هزاردستگاه بوده است.

محبی‌نژاد در پایان تاکید کرد: بهتر بود به جای کشور کره‌جنوبی از کشورهای اروپایی خودرو وارد می‌کردیم زیرا هم کیفیت بهتری نسبت به خودروهای کره جنوبی دارند و هم اینکه ما با کشوری که با آمریکا در تحریم کشورمان دست داشته است همکاری نمی‌کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز