خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا:

ادامه بحران ریزگرد مزارع کشاورزی را نابود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۷۳

با آبرسانی به مزارع و نخلستان‌ها می‌توان تا حدی ازریزگرد‌ها و تاثیرات منفی آن زدود وگرنه باید شاهد از بین رفتن کشاورزی در این بخش باشیم.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: مسئولان ۱۰ سال پس از شروع بحران ریزگرد‌ها به فکر ریشه یابی و حل این مشکل افتاده‌اند در حالی که بحران ریزگرد‌ها در خوزستان خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی این استان وارد کرده است.

جواد کاظم نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بحران ریزگرد‌ها در مناطق جنوبی کشور و تاثیر آن بر کشاورزی این منطقه اظهار کرد: کاهش سطح دبی آب کارون، احداثسد کرخه و خشکاندن تالاب‌ها از جمله تالاب هورالعظیم(بخش جنوبی این تالاب در قالب میدان نفتی آزادگان است) از علل بحران در این منطقه است؛ همچنین بیابان‌های عراق نیز در بروز این بحران تاثیرگذار بوده است.

وی بااشاره به خسارت دیدگی کشاورزان این منطقه، افزود: دولت با برآورد میزان خسارت و جبران آن شاید بتواند از شرایط نامساعدی که برای بخش کشاورزی این استان حاصلخیر به وجود آمده، جلوگیری کند.

کاظم نسب با بیان اینکه ادامه بحران ریزگرد مزارع کشاورزی را نابود می‌کند، تاکید کرد: با آبرسانی به مزارع و نخلستان‌ها می‌توان تا حدی این مناطق را ازریزگرد‌ها و تاثیرات منفی آن دور کرد وگرنه باید شاهد از بین رفتن کشاورزی در این بخش باشیم.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: با وجود سدهای عظیم این منطقه امسال مجوز کشت شلتوک در منطقه کرخه به کشاورزان داده نشد؛ همچنین تاثیر ریزگرد‌ها برمحصولات نخلستان‌های خرما نیز تاثیر خواهد گذاشت، سرمایه عظیمی در این منطقه است که با این بحران رو به نابودی است، کمک به کشاورز در قالب اعطای تسهیلات و آبرسانی به مزارع و ایجاد کمربند سبز برای جلوگیری از ورود ریزگرد‌ها شاید بتواند به حل این بحران کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز