خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سازمان های دولتی در تعالی سازمانی پیشقدم شوند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۲۴

اگر خودمان را بسازیم، سازمان مان را بتوانیم بسازیم و خانواده و شهر و دیار خود را بسازیم، اعمال ما هم منطبق بر آن خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان های دولتی در تعالی سازمانی باید پیشقدم شوند، گفت: تا سازمان های دولتی به تعالی نرسند، نمی توانیم تعالی را در دیگران محقق کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در دوازدهمین دوره برگزاری همایش جایزه تعالی سازمانی، افزود: اگر خودمان را بسازیم، سازمان مان را بتوانیم بسازیم و خانواده و شهر و دیار خود را بسازیم، اعمال ما هم منطبق بر آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما تعالی را در حد سازمانهای تولیدی، خدماتی سلامت، عمومی و غیره تعریف کرده ایم اما منحصر به این سازمان ها نمی شود.

نعمت زاده افزود: بعد از انقلاب صنعتی اروپا، آنها پیش رفتند و ما عقب ماندیم ولی اگر اراده کنیم باز می توانیم جزو سرآمدها باشیم و با اینکه در تکنولوژی جدید فاصله مان کمتر است باید سعی کنیم خودمان را به آنها برسانیم.

وی اضافه کرد: از سازمان مدیریت صنعتی کمک می گیریم تا خود وزارتخانه هم کار بیشتری در این زمینه انجام دهد چرا که اگر همه بخشها یک حرف بزنند قدرت به وجود می آید و همه متحد می شوند برای رسیدن به تعالی.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: چرا ما نباید بتوانیم بسیاری از تصمیمات را آنلاین کنیم و ما هم اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مواردی که مجوز خاص نخواهد که حدود ۳۵۰۰ مورد است، این کار را کرده ایم. بسیاری از قوانین در مواقع خاص مثل جنگ نوشته شده و بعد فرصت بازنگری نداشته اند.

نعمت زاده افزود: با بررسی تعرفه ها و قوانین به این نتیجه رسیدیم که در ۲۵۰۰ مورد تعرفه واردات فقط یک دستگاه باید مجوز بدهد، در تعداد زیادی از تعرفه ها باید از دو دستگاه مجوز بگیرند و تعداد قلیلی هم همزمان باید از سه یا چند جا مجوز را دریافت کنند اما دستگاههای دولتی باید به هم اعتماد کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و معاونت اجرایی ریاست جمهوری تصمیمی گرفتند که مجوز واردات تنها از سوی یک دستگاه صادر شود.

در این همایش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و رییس سازمان مدیریت صنعتی و نیز تعدادی از مدیران بخشهای مختلف صنعتی و معدنی و بخشهای خصوصی برگزار شد، دستگاههای برتر تعالی سازمانی معرفی شدند.

براین اساس، شرکت فولاد مبارکه تندیس زرین سازمان سرآمد سال ۹۳ را در بخش ساخت و تولید به خود اختصاص داد.

تندیس سیمین اول در بخش ساخت و تولید به شرکت فولاد خوزستان، تندیس سیمین دوم در بخش ساخت وتولید به شرکت تولیدی - صنعتی فراسان و تندیس سیمین در بخش خدمات به بانک پاسارگاد اعطا شد.

همچنین تندیس بلورین در بخش خدمات به بانک مهر اقتصاد، شرکت سایپا یدک(سازمان خدمات پس از فروش سایپا) و شرکت گاز استان مازندران رسید و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، شرکت گروه مپنا، شرکت مادرتخصصی(هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه - میدکو و شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا(توگا) تندیس بلورین را در بخش ساخت و تولید از آن خود کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز