خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با ایلنا:

بهای سیمان در مرز‌ها با داخل کشور برابر است / صادرات ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۴۰

حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن سیمان و کلینکر در ماه به مصر و آفریقا صادر می‌شود که در صورت متعادل شدن حمل و نقل دریایی میزان صادرات به آفریقا افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از صادرات ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سیمان طی ده ماهه گذشته خبر داد.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درگفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بهای سیمان صادراتی گفت: قیمت سیمان اکسپورت حدود ۱۳۰ هزار تومان و کلینکر ۱۰۰ هزار تومان است که ممکن است با هزینه حمل و نقل و مسائل گمرکی کمی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بهای سیمان در مرز‌ها با قیمت سیمان داخلی برابر است، تصریح کرد: مازاد تولید داخل به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، مصر، آفریقا و آسیای میانه صادر می‌شود و هر چه میزان صادرات این کالا افزایش پیدا کند نقدینگی شرکت‌ها همسو با آن رشد می‌کند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به میزان تولید و صادرات سیمان و کلینکر طی ده ماه گذشته افزود: طی ده ماه گذشته میزان تولید کلینکر ۶۱ میلیون و ۲۸۵ هزار تن و تولید سیمان ۵۶ میلیون و ۲۸۴ هزار تن بوده است و صادرات سیمان و کلینکر نیز در این مدت به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان سیمان به کشورهای مصر و آفریقا صادر می‌شود، گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن سیمان و کلینکر در ماه به مصر و آفریقا صادر می‌شود که در صورت متعادل شدن حمل و نقل دریایی میزان صادرات به افریقا افزایش خواهد یافت.

شیخان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت جدید مشکلات گذشته با وزارت نفت برطرف شده و همکاری‌های خوبی در خصوص گازرسانی به کارخانجات صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز