خبرگزاری کار ایران

محمود تبریزی عضو اتاق بازرگانی

نقش بخش صنعت در اتاق بازرگانی باید پر رنگ تر شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۶۸

به نظر می رسد روند فعالیت اتاق رو به بهبودی و اصلاح مشکلات باشد و بهتر است در تحولی که قرار است اتفاق بیافتد، بخش صنعت و کشاورزی فعال تر شود.

با وجودی که به نظر می رسد اتاق بازرگانی در حال حرکت به سمت و سوی مثبتی است اما باید نقش بخش صنعت در این اتاق افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود تبریزی از اعضاء اتاق بازرگانی ضمن بیان این مطلب، خاطر نشان ساخت: به نظر می رسد روند فعالیت اتاق رو به بهبودی و اصلاح مشکلات باشد و بهتر است در تحولی که قرار است اتفاق بیافتد، بخش صنعت و کشاورزی فعال تر شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر اتاق توسط عده خاصی با تفکرات خاص اداره می شود، افزود: با توجه به افرادی که برای عضویت در اتاق اعلام آمادگی کرده اند، می توان انتظار داشت که بخش خصوصی حضور بیشتری در اتاق آینده خواهند داشت و این یک اتفاق خوب محسوب می شود.

تبریزی همچنین تصریح کرد: بخش صنعت و کشاورزی نیاز به حمایت بیشتری دارد و امید است افرادی که در حال ورود به اتاق هستند، از حامیان این بخش ها بوده و بتوانند در جهت رفع مشکلات موجود در بخش های یاد شده گام برداشته و گلایه های فعالان حوزه صنعت، تولیدکنندگان و کشاورزان را به گوش مسئولان برسانند و در جهت هر چه بهتر شدن اوضاع در صنایع تولیدی و کشاورزی گام بردارند.

وی درباره نقش بخش خصوصی در اقتصاد اقتصاد سال ۹۴ گفت: میزان فعالیت بخش خصوصی در سال آینده بستگی به تحریم ها و سیاست های دولت دارد. اگر تحریم ها ادامه داشته باشد، دولت ناچار است از بخش خصوصی برای فعالیت های اقتصادی، تولیدی و بازرگانی دعوت به همکاری کرده و این امر موجب افزایش فعالیت بخش خصوصی خواهد شد، اما اگر تحریم ها برداشته شود، با وجودی که در اوضاع اقتصادی کشور تغییرات مثبتی ایجاد خواهد شداین خط هست که نقش بخش خصوصی کم تر شده و دولت از روش های دیگر برای بهبود اقتصادی کشور کمک خواهد گرفت. حال آنکه مصالح و منافع بلند مدت کشورلزوم نقش آفرینی بخش خصوصی را چه در دوران تحریم و چه پس از آن اجتناب ناپذیر می کند.

تبریزی همچنین به لزوم حضور پر رنگ تر تولیدکنندگان در ترکیب اتاق بازرگانی تاکید کرد و افزود: اگر تولیدکنندگان در اتاق بازرگانی حضوربیشتری پیدا کنند، به علت تجربیاتی که در زمینه مشکلات تولید کنندگان و دغدغه هایشان دارند، می توانند نقش مثبتی در جهت رفع مشکلات خود ایفا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که درآینده نزدیک و با تشکیل اتاق جدید، ساختار و تشکیلات اتاق با تغییرات اساسی روبرو شده و تحولی که مورد نیاز است اتفاق بیافتد. وی همچنین خاطر نشان ساخت: برای بهبود شرایط، ایجاد تحول و تغییرات ضرورت قطعی دارد و روند کنونی قطعا ادامه نخواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز