خبرگزاری کار ایران

تا نیمه بهمن ماه،

واگذاری های امسال، ۳.۸ هزار میلیارد تومانی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۴۲

از ۳۸ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، ۳۷ هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال به صورت بلوکی، ۲۸۸ میلیارد ریال به صورت تدریجی و ۳۴۸ میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است.

از ابتدای امسال تا نیمه بهمن ماه ۳۸.۲ هزار میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)؛ از ابتدای امسال تا نیمه بهمن ماه، ۳۸ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شده که از این میزان ۲۹۸۷ میلیارد ریال در بورس، ۲۶ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال در فرابورس، ۸ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال از طریق مزایده و یک میلیارد ریال از طریق مذاکره به فروش رسیده است.

همچنین از ۳۸ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، ۳۷ هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال به صورت بلوکی، ۲۸۸ میلیارد ریال به صورت تدریجی و ۳۴۸ میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است.

افزون بر این از این میزان واگذاری، ۳۷ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه یک ماده دو قانون اصل ۴۴ و ۴۳۵ میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه دو ماده ۲ این قانون بوده است.

همچنین در طول سالهای ۸۴ تا نیمه بهمن ۹۳ بالغ بر ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی واگذار شده که ۷۴.۵ هزار میلیارد تومان آن که ۵۶ درصد از واگذاری را شامل می شود به عموم متقاضیان بوده است.

همچنین ۲۸.۵ هزار میلیارد تومان از واگذاری های سهام و دارایی ها به شیوه انتقال مستقیم به افراد حقیقی و حقوقی طلبکار از دولت و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم بابت انتقال مستقیم بابت سهام عدالت بوده که هر یک به ترتیب ۲۱.۴ و ۲۲.۶ درصد از کل سهام واگذار شده در طول سالهای ۸۴ تا نیمه بهمن امسال را به خود اختصاص می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز