خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور مطرح کرد؛

فعالیت ۵۲۰۰ مرکز درمانی دامپزشکی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۳۰

جای تحقیقات دامپزشکی به شکل مستقل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات کم و خالی است و باید این بخش را به جهت اهمیت در سلامت و اقتصاد توجه ویژه‌ای کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: ماده ۲۱ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با پیگیری‌ سازمان تحقیقات به سمت عملیاتی شدن حرکت می‌کند، شورای راهبردی ماده ۲۱ قانون با دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد کهنظام دامپزشکی عضو این شورا است و هدف آن ساماندهی و آموزش دامپزشکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی امروز در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام بزرگ دام بزرگ گفت: هم اکنون در کشور ۵۲۰۰ مرکز درمانی دامپزشکی، ۳۰۰ آزمایشگاه، ۱۷۴۵ واحد داروخانه و بیش از ۹۰۰ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و نزدیک به ۲۰۰ شرکت پخش دارو و حدود ۱۷۰ کارخانه دارو، مکمل و کنسانتره برخوردار هستیم.

وی افزود: این در حالی است که در ۴۰ سال پیش زمانی که قانون سازمان دامپزشکی کشور تصویب شد، تنها ۸ واحد درمانگاهی و ۸ واحد آزمایشگاهی و ۸ پست دامپزشکی در کشور فعال بود.

صفری تصریح کرد: ‌ گستردگی حضور دامپزشکی در اقصی‌نقاط کشور می‌طلبد که ما در حوزه آموزش و تحقیق دامپزشکی و چگونگی ورود به بازار کسب و کار دامپزشکی توجه جدی و ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در این مراسم خطاب به رئیس سازمان تحقیقات‌، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: جای تحقیقات دامپزشکی به شکل مستقل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات کم و خالی است و باید این بخش را به جهت اهمیت در سلامت و اقتصاد توجه ویژه‌ای کرد.

گفتنی است که کنگره امسال از چهره شاخص و برجسته دامپزشکی کشور پایه‌گذار جراحی‌های نوین دامپزشکی پرویز حکمتی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز