خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره اتحادیه ماهیان گرمابی استان مازندران گفت:

افزایش تولید گونه های کپور و آمور از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۹۰

از سال آینده حجم تولید ماهیان گرمابی کپور و آمور در مقایسه با آزاد پرورشی(فیتوفاک) افزایش خواهد یافت.

رئیس هیات مدیره اتحادیه ماهیان گرمابی استان مازندران گفت: هم اکنون بیشترین میزان تولید ماهیان گرمابی در استخرهای پرورشی به تولید چهار گونه فیتوفاک(آزاد پرورشی)، کپور، آمور و سر گنده اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، محمد گشتاسب زاده اظهار داشت: هم اکنون ماهی فیتوفاک بیش از ۵۰ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است.

گشتاسب زاده اظهار داشت: این گونه ماهی در مقایسه با سایر ماهیان پرورشی از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل چرب بودن گوشت ماهی آزاد، این گونه ماهی در کشورهای عربی به ویژه عراق بسیار طرفدار دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه ماهیان گرمابی استان مازندران یادآور شد: بر این اساس بخش قابل توجهی از ماهیان پرورشی گونه فیتوفاک به این کشور صادر می شود.

وی ادامه داد: اما تولید این ماهی برای پرورش دهندگان با مشکلاتی مواجه است که باعثشده به زودی از میزان تولید آن کاسته شود.

گشتاسب زاده اظهار داشت: ماهیان فیتوفاک در مقابل تغییرات فیزیکی و شیمیای آب به سرعت واکنش نشان داده، بیمار شده و از بین می روند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر نرخ پایین فروش این ماهی باعثشده تا پرورش دهندگان دیگر رغبتی برای تولید حجم انبوهی از این گونه نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل گونه های کپور و آمور مقاومت بیشتری در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی آب دارند و کمتر دچار تلفات می شوند.

این مقام مسئول در اتحادیه ماهیان گرمابی استان مازندران گفت: همچنین این دو گونه از نرخ فروش بالاتری در بازارهای داخلی و خارجی برخوردارند.

گشتاسب زاده تاکید کرد: همین عوامل باعثشده تا از سال آینده شاهد کاهش حجم تولید گونه فیتوفاک و تولید بیشتر آمور و کپور در استخرهای پرورشی کشور باشیم.

وی یادآور شد: پرورش دهندگان ماهیان گرمابی از هم اکنون درتدارک برای تولید بیشتر گونه های آمور و کپور از سال آینده هستند.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران در ادامه یادآور شد: البته تولید قابل قبول ماهیان گرمابی در سال آینده، مستلزم افزایش نقدینگی پرورش دهندگان است.

به گفته وی، هم اکنون صنعت پرورش ماهیان گرمابی از رونق قابل قبولی برخوردار نیست که امید می رود با توجه مسئولان هر چه سریعتر مشکلات آنها برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز