خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع واردات در گفتگو با ایلنا:

توقع تجار از اتاق بازرگانی دفاع از حقوق بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۵۹

همه آنهایی که از اقتصاد زیر زمینی و زیر پله ای ضربه دیده اند، همه آنهایی که فعالیت اقتصادی رسمی و شناسنامه دار را به عنوان اصالت خانوادگی، هویتی و مدیریتی برگزیده اند، باید برای پاسداشت چنین انتخابی، بیش از گذشته نقش اتاق های بازرگانی را در شکل دهی فضای کسب وکار جدی گیرند.

رییس مجمع واردات گفت: همه ما موظفیم واهمه دولتمردان از توسعه بخش خصوصی را به دغدغه آنها برای رونق بخش خصوصی تبدیل کنیم.

محمد حسین برخوردار، رئیس مجمع واردات در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی به ایلنا گفت: پررنگ شدن نقش بخش خصوصی به ویژه پس از دوره تحریم های غیرانسانی غرب موجب شده تا دارندگان کارتهای بازرگانی که بسیاری از آنها تا چندی قبل در انزوا، تنها مشغول به اداره بنگاه خود بودند، امروز این انگیزه را پیدا نمایند که با حضور در مراتبی بالاتر چون نهادهای مدنی و تشکل‌ها نه تنها برای بهبود فعالیت اقتصادی خود چاره‌اندیشی کنند بلکه به این باور برسند که می‌توانند در اقتصاد ملی نیز اثرگذار باشند و این اتفاق ذاتا پیام پر برکتی است.

وی ادامه داد: اما شکل گیری ساختارمند اقتصاد حریص به توسعه بخش خصوصی که لحظه به لحظه مترصد کارآفرینی موثر در داخل کشور باشد، بدون شکل دهی به زنجیره ای فعال از ارتباطات اقتصادی منطقه ای و بین المللی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته برخوردار جهان امروز اتاق های بازرگانی را متولی چنین رسالتی شناخته و ما نیز به جای دوباره بازآفرینی چرخ ها، مسیر کم هزینه، تجربه شده دنیا را باید پیش بگیریم و آن مشارکت حداکثری برای تقویت ساختار و محتوای اتاق بازرگانی است.

وی اضافه کرد: همه آنهایی که از اقتصاد زیر زمینی و زیر پله ای ضربه دیده اند، همه آنهایی که فعالیت اقتصادی رسمی و شناسنامه دار را به عنوان اصالت خانوادگی، هویتی و مدیریتی برگزیده اند، باید برای پاسداشت چنین انتخابی، بیش از گذشته نقش اتاق های بازرگانی را در شکل دهی فضای کسب وکار جدی گیرند و اعضاء مجمع واردات نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

برخوردار ادامه داد: همه ما موظفیم با مشارکت حداکثری در انتخابات، چه بعنوان نامزد هیات نمایندگان و چه بعنوان رای دهنده، واهمه ها از توسعه بخش خصوصی را به دغدغه خاطر دولتمردان برای رونق بخش خصوصی تبدیل کنیم و اثبات کنیم که اقتصاد بیش از آنکه بر شانه های نفت و دلارهای نفتی استوار است، بر توانمندی ها، خلاقیت و نوآوری مدیران غیر وابسته به درآمدهای نفتی تکیه زده است.

وی با اشاره به نقش مجمع واردات اظهار داشت: حداقل کاری که مجمع واردات در این سالها انجام داد تلاش برای به رسمیت شناخته شدن واردات رسمی و قانونی بعنوان بخشی از تجارت خارجی کشور و انتقال صدای واردکنندگان به بدنه تصمیم سازی کشور است. ما واردات را از حالت چراغ خاموش بودن بیرون آورده ایم و نشان دادیم که حجم، آمار، ارزش، مبدا و واسطه واردات باید کاملا روشن و شناسنامه دار باشد.

برخوردار ادامه داد: واردات نیز مانند سایر ابعاد تجارت و توسعه نیازمند برنامه ریزی، سازمندهی، حمایت، تعریف خطوط قرمز، سیاستگذاری و در یک کلمه مدیریت است و در آستانه انتخابات اتاق نیز حضور فعالان این عرصه در همین راستا قابل تشریح است.

وی تصریح کرد: واردات بخشی از تجارت خارجی کشور است و فعالان این عرصه باید در تصمیم سازی های کشور حضور داشته باشند. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید بسیاری از فعالان این حوزه، در عرصه تولید و صادرات نیز بطور مستقیم یا غیر مستقیم نقش دارند.

به گفته برخوردار توقع تجار از اتاق بازرگانی دفاع از حقوق بخش خصوصی و ایجاد فضای همدلی و تعامل است.

برخوردار تاکید کرد: مهم این است که همه ما فعالان اقتصادی بمنظور استمرار خط سیر تکاملی اتاق به پای صندوقهای رای برویم، آنچه می‌تواند امید به آینده بهتر را زنده نگهدارد، تلاش در جهت تقویت اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی از طریق همدلی و همراهی دلسوزانه، مدبرانه و منسجم تک تک فعالان این حوزه است که میتواند به ارتقاء توانمندیهای اقتصادی کشور منجر شود. هرچند ممکن است تفاوت‌ها و تمایزهایی میان افراد وجود داشته باشد، اما مهم آن است که از حقوق بخش خصوصی به جد دفاع کنیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز