خبرگزاری کار ایران

رشد تقاضای خرید خودرو در پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۸۴

اغلب کسانی که در طول سال از داشتن خودرو بی بهره بوده اند در این ماه ها به دلیل مسافرت های نوروزی و احتمال افزایش قیمت در سال آینده تمایل زیادی به خرید خودرو دارند. از طرفی بسیاری از مردم نیز با توجه به نو شدن فصل اقدام به تغییر و نو کردن خودرو خود می کنند.

کارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید خودرو داخلی را تا انتهای سال پیش بینی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همواره در ماه های منتهی به آخر سال بازار خودرو رونق می گیرد. اغلب کسانی که در طول سال از داشتن خودرو بی بهره بوده اند در این ماه ها به دلیل مسافرت های نوروزی و احتمال افزایش قیمت در سال آینده تمایل زیادی به خرید خودرو دارند. از طرفی بسیاری از مردم نیز با توجه به نو شدن فصل اقدام به تغییر و نو کردن خودرو خود می کنند.

در این بین نقش خودروساز داخلی با توجه به گسترش خدمات پس از فروش، انبوه لوازم یدکی مناسب و… جهت تامین بازار نوروزی بسیار اهمیت دارد. چرا که بدلیل افزایش تقاضای خرید، خودروسازان باید بر اساس برنامه تدوین شده اقدام به افزایش تولید کیفی محصولات کنند.

در سال های اخیر با توجه به روند نامناسب تولید خودرو در خودروسازی های بزرگ کشور که با وجود تحریم ها و مشکلات پیش رو دست و پنجه نرم می کنند همواره با این معضل روبرو هستند که مردم باید به ناچار برای تامین خودرو خود به حاشیه بازار مراجعه و از طریق نمایشگاه های فروش خودرو و دلالان اقدام به خرید خودرو می کنند.

کارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید خودرو داخلی را تا انتهای سال پیش بینی می کنند ولی با توجه به کمبود خودرو عرضه شده از جانب شرکت های خودروساز در، حاشیه بازار را تعیین کننده قیمت ها می دانند و عدم بی توجهی به تیراژ کیفی را در افزایش بازار سیاه قیمت خودروها موثر می دانند.

طبق گزارشات رسیده مدیران توانمند این حوزه نسبت به افزایش تیراژ تولید نگاه ویژه ای دارند و به کرات از افزایش کیفی تیراژ خود نسبت به سال های گذشته خبر داده اند که با این هجوم تقاضا، مطمئن بازار تشنه خودرو در انتهای سال به شکل بسیار مطلوبی مدیریت خواهد شد.

آماری که از سوی نمایندگی های مجاز خودروسازان داخلی بدست آمده نشان می دهد که متقاضیان خرید در صورت رفع این مشکل که در پایان سال امری طبیعی است نسبت به گارانتی، خدمات پس از فروش، کمیت و کیفیت، گستردگی لوازم یدکی مناسب و…اطمینان کافی داشته و در تلاش هستند تا با توجه به احتمال افزایش قیمت در سال آینده خودرو خود را تحویل بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز