خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی مطرح کرد:

ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا از مزیت های صنعت طلا

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۷۵

صنعت طلا و جواهر به دلیل گردش بالای مالی، توانایی در جذب نیروی کار و ایجاد ارزش افزوده بالا می تواند در راستای توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

صنعت طلا و جواهر به دلیل گردش بالای مالی، توانایی در جذب نیروی کار و ایجاد ارزش افزوده بالا می تواند در راستای توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، عبادالله محمد ولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، با بیان توانمندی های صنعت طلا و جواهر در ارتقای حوزه اقتصادی کشور، اظهار کرد: گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل ۶۰۰ میلیادر دلار و گردش مالی جواهر ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود. در همین راستا به دنبال آن هستیم که سهم ۵/۲ تا ۵ درصدی از این بازار را در طول ۱۰ سال آینده به دست آوریم.

وی در ادامه به مزیت این هنر - صنعت در موضوع اشتغال اشاره کرد. این فعال اقتصادی بر این باور است که در حوزه اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر در صنعت طلا، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراثفرهنگی، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می توانند بسیار تاثیرگذار قدم بردارند.

محمدولی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که کردیم باید طی ۵ سال آینده ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر با همکاری دستگاه های مذکور وارد بازار طلا و جواهر شوند. در واقع این صنعت توان استفاده از این تعداد را دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیت های موجود دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری نوعی تضمین دراین بازار است البته ضرورت دارد که برای تقویت سرمایه گذاری ها از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی مهارتهای خود را دراین زمینه عرضه کنیم. نمایشگاه محلی است برای ارائه توانمندی ها و پیشرفتهای خود به مخاطبان و علاقه مندان.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، صنعت طلا و جواهر را صنعتی سبز دانست و عنوان کرد: توسعه مشاغل خانگی از طریق صنعت طلا یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می آید. صنعت سبز، صنعتی است که فاقد آلایندگی است و به همین دلیل خانواده می تواند در کنار یکدیگر و حتی در مکان های مسکونی اقدام به ساخت زر و زیورهای سنتی کنند که این سهم مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

محمدولی در ادامه از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد و افزود: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، معرفی پیشرفتهای صنعتگران ایرانی دراین وادی است. باید از تمام مزیت های موجود در این صنعت به صورت صد درصد استفاده کنیم.

وی افزود: در این نمایشگاه و پس از عرضه دانش و تکنولوژی خود در زمینه صنعت طلا از دولت تقاضا داریم که زمینه ورود به کشورهای اطراف، D۸، عضو اکو و منطقه خلیج فارس که بازاری برابر با یک میلیادر نفر می شود را فراهم کند. این کشورها بارها پس از بازدید از توانایی های ایران تمایل خود برای همکاری های مشترک را اعلام کرده اند.

این فعال اقتصادی همچنین از اتحادیه های صنفی، تشکل ها و مسئولان ذی ربط دعوت کرد که دراین امر خطیر حضور پررنگ و همکاری های لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز