خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق ایران در چین:

فرش دستباف فاکتوری مهم برای چین است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۷۶

از جمله کالایی که می‌توان به چین صادر کرد، فرش دستباف، صنایع دستی و گیاهان دارویی است. چین موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات فرش دستباف دارد. بیش از ۲۵۰ میلیون نفر قدرت خرید بالایی در چین دارند و فضا برای فرش بسیار زیاد است.

سفیر سابق ایران در چین گفت: به لحاظ صادرات غیر نفتی، کشوری که بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون نفر قدرت خرید بالا دارد می‌تواند فضای مناسبی را برای صادرات غیر نفتی ما دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صفری در همایش کاربردی تجارت با چین گفت: کشور چین قبل و بعد از تحریم ایران یکی از کشورهای هدف صادراتی نفت ایران بده است، در سال گذشته بیش از هشت و نیم میلیارد صادرات پتروشیمی به چین داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله کالایی که می‌توان به چین صادر کرد، فرش دستباف، صنایع دستی و گیاهان دارویی است. چین موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات فرش دستباف دارد. بیش از ۲۵۰ میلیون نفر قدرت خرید بالایی در چین دارند و فضا برای فرش بسیار زیاد است.

صفری افزود: فرش ایران جز لاکچری‌های چینی هاست. قبلا می‌گفتند آلمانی خوشبخت کسی است که یک آپارتمان، یک خودرو و فرش دستباف داشته باشد که در حال حاضر چین نیز همین وضعیت را پیدا کرده است. زیرساخت‌های لازم برای روابط تجاری و اقتصادی سرمایه گذاری و پروژه‌هایی که فاینانس است مهیا شده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه خرمای ایران در پاکستان بسته بندی می‌شود و از آنجا به چین صادر می‌شود. طبع چینی شیرین است و به این لحاظ به طور مثال خرمای ایران در چین طرفدار زیادی دارد. ما نمی‌خواهیم خودرو به چین صادر کنیم اما کالاهای دیگر خوبی داریم که ذکر شد و قابل صادرات است.

صفری سفیر سابق ایران در چین افزود: بر این اساس حدود سه سال پیش تفاهم نامه‌ای را با چین امضا کردیم چینی‌ها خواهان فرش دستبافت و صنایع دستی ایران هستند و این موجب افزایش صادرات ما خواهد شد.

وی در مورد حجم مبادلات در سال جاری تقریبا به ۵۲ میلیارد دلار رسیده است اظهار کرد: صادرات در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است وگفتنی است که از ۵ سال پیش به رشدی ۲۰ میلیاردی رسیده‌ایم و این بالانس مثبت است چون ما صادرات نفت، فراورده‌ها و در کنار این‌ها صادرات غیر نفتی داریم.

صفری افزود: چین در سال ۲۰۱۳ حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته است و اولین تارگت آن آمریکا و اروپا بوده است. بالانس تجاری چین با این کشور‌ها ۳۲۰ میلیارد دلار مثبت بوده است. اگر کالای چینی بد بود که به این کشور‌ها صادر نمی‌شد.

سفیر سابق ایران در چین گفت: نباید فراموش کنیم که کیفیت را سفارش دهنده سفارش می‌دهد. خریدار ممکن است کالایی را با بهای پایین سفارش دهد و سفارش دهنده دیگری‌‌ همان کالا را با بهای بالاتری سفارش دهد که این مساله موجب کیفیت بالا‌تر‌‌ همان کالا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز