خبرگزاری کار ایران

فیلیپین برای ساخت کارخانه فولاد و فروکروم در ایران پیشنهاد داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۳۱

حجم مبادلات تجاری ایران و فیلیپین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است و قابلیت افزایش به میزان سالانه یک میلیارد دلار را دارد.

فیلیپین برای ساخت کارخانه فولاد و فروکروم در ایران پیشنهاد داد.

ایلنا - سفیر فیلیپین در تهران ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی معدنی و فلزی خلیج فارس پیشنهاد سرمایه گذاری به منظور احداثکارخانه فولاد و فروکروم را در ایران مطرح ساخت که مورد استقبال قرار گرفت.

از سازمان ایمیدرو، ' ادواردو مارتین آرمنیز ' از زیرساخت های منطقه یادشده، صنایع مستقر در آن و اسکله شهید رجایی بازدید کرد.

سفیر فیلیپین در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اظهار داشت: این منطقه به دلیل وجود زیرساخت های مناسب و امکانات بالقوه راهبردی، می تواند مکان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران کشورهای حوزه شرق آسیا باشد.

به گفته وی، مدت ها قبل طرح مطالعه این منطقه(خلیج فارس) در دستور کار سفارت فیلیپین برای آغاز همکاری های اقتصادی بین دو کشور آغاز شد و تاثیرات مثبت منطقه ویژه در حوزه صنایع معدنی و فلزی را یکی از عوامل مهم هدف گذاری برای حضور مجدد خود در استان هرمزگان ابراز داشت.

وی گفت: بسیار علاقه مند است که با مسئولان ایرانی و منطقه ای برای همکاری در ایران و منطقه ویژه خلیج فارس به تفاهم لازم دست یابد.

برپایه این گزارش، مسعود هندیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در این بازدید اظهار داشت: هدف از ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران، جذب سرمایه گذاری، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، انتقال فنآوری، توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش و توسعه فنآوری مدرن در حوزه تولید، بالا بردن مهارت های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات، تقویت مزیت های رقابتی و افزایش توان صادراتی کشور است.

وی افزود: موفقیت های منطقه ویژه در عرصه جهانی موجب شده تا جریان سرمایه گذاری داخلی و خارجی به این منطقه بیش از گذشته هدایت شود.

ادواردو مارتین آرمنیز سفیر فیلیپین در اردیبهشت ماه سال جاری طی دیداری با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان که برای تسلیم استوارنامه اش صورت گرفت، گفته بود: امسال سالگرد پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

سفیر فیلیپین در تهران ضمن سفر به جزیره کیش و بازدید از توانمندی های این جزیره اعلام کرده بود، این جزیره در آینده می تواند مقصد گردشگری دو میلیون نفر فیلیپینی که در کشورهای منطقه زندگی می کنند، باشد.

رئیس جمهوری کشورمان نیز، آمادگی ایران را برای ارتقا مناسبات و بهره گیری از فرصت ها برای افزایش سطح مبادلات تجاری و فرهنگی دو کشور اعلام کرد.

آمارهای غیررسمی حاکی است، حجم مبادلات تجاری ایران و فیلیپین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است و قابلیت افزایش به میزان سالانه یک میلیارد دلار را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز