خبرگزاری کار ایران

افخمی‌راد:

حذف واردات خودرو از نمایندگی‌های غیر مجاز به نفع مصرف‌کنندگان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۲۷

باید در این بخش متمرکز بشویم که واردکنندگان باید متعهد به انجام واردات به میزان مناسب در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه و بهترین خدمات پس از فروش باشند.

حذف واردات خودرو از نمایندگی‌های غیر مجاز به نفع مصرف‌کنندگان است.

معاون وزیر صنعت افزود: این تصمیم میزان واردات به کشور را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد چراکه ثبت سفارشات انجام شده و تا ۶ ماه اعتبار دارد و از این طریق خودرو وارد خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در نشست «مجتبی خسروتاج»، «ولی‌الله افخمی‌راد»، «سید محمود نوابی» و «محسن صالحی‌نیا» با واردکنندگان خودرو چگونگی واردات خودرو از طریق نمایندگی‌های مجاز و نحوه قیمت‌گذاری واردات خودرو مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت و بر محاسن این تصمیم تاکید شد.

در ابتدای این جلسه «مجتبی خسروتاج» قائم‌مقام وزیر صنعت با اشاره به تعداد ۳۵ نمایندگی مجاز واردات خودرو گفت: اگر در یک دوره خاص صلاح دیده شد که خودرو علاوه بر نمایندگی از سوی افراد دیگر هم به کشور وارد شود اکنون با وجود تعداد نمایندگی‌های مجاز نیازی به این کار نیست.

وی در خصوص تامین نیاز بازار گفت: در موضوع واردات خودرو با نمایندگان رسمی مذاکره شده و آنها متعهد شده‌اند که با اجرای مصوبه واردات از طریق نمایندگی‌های مجاز نیاز بازار را تامین کنند به طوری که بازار دچار نوسان نشود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعداد نمایندگی‌های مجاز و ایجاد فضای رقابتی در قیمت‌گذاری گفت: نمایندگان مجاز واردکننده باید با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نرخ گذاری به توافق برسند.

رییس سازمان توسعه تجارت در این نشست تصمیم حذف واردات خودرو از روش‌هایی غیر از نمایندگی‌های مجاز را به نفع مصرف‌کنندگان دانست و افزود: از آنجا که خودرو یک کالای شاخص است، هر افزایش قیمتی در خودروهای وارداتی می‌تواند در خودروهای داخلی هم تاثیرگذار باشد بنابراین واردات خودرو با یک سیستم هماهنگ تصمیمی به نفع مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح هم باعثحمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بوده و هم دولت می‌تواند مطالبات خود را از محل واردات تامین کند و مزیت مهم دیگر اجرای این طرح ساماندهی خدمات پس از فروش است.

رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه تشریح این طرح افزود: این تصمیم میزان واردات به کشور را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد چراکه ثبت سفارشات انجام شده و تا ۶ ماه اعتبار دارد و از این طریق خودرو وارد خواهد شد.

افخمی‌راد در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه خاطرنشان کرد: این جلسه به منظور بررسی تدابیری در رفع نوسان در بازار برگزار شده به طوری که بازار دچار تنش نشده و مصرف‌کنندگان نیز از این تصمیم دچار نگرانی نشوند.

رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه گفت: باید در این بخش متمرکز بشویم که واردکنندگان باید متعهد به انجام واردات به میزان مناسب در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه و بهترین خدمات پس از فروش باشند.

وی افزود: واردکنندگان از این تصمیم استقبال کرده و نسبت به پیشنهاد نعمت‌زاده نظرات بسیار مثبتی وجود دارد.

در ادامه این جلسه «محسن صالحی‌نیا» معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید نحوه برخورد با واردکنندگان غیر بررسی شود که این افراد هم به عنوان حق طبیعی خود و در صورتی که شرایط گارانتی و وارانتی و اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند حقشان محفوظ بماند.

وی تاکید کرد: باید پیشنهادات واردکنندگان به دقت مورد بررسی قرار گیرد که قیمت بازار متلاطم نشود.

در پایان این جلسه خسروتاج قائم‌مقام وزیر با اشاره به اینکه همه واردکنندگان به محاسن این تصمیم واقف هستند گفت: باید این تصمیم را به نقد بگذاریم و معایب و محاسن آن را در اذهان عمومی بررسی کنیم.

در این جلسه که با حضور خسروتاج، افخمی‌راد، نوابی و صالحی‌نیا واردکنندگان خودرو تشکیل شد مسائل و مشکلات واردات از طریق نمایندگی‌های مجاز مورد بحثو بررسی قرار گرفت و هریک از واردکنندگان نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز