خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

کار را باید به بخش خصوصی واگذار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۹۸

من صد در صد به بخش خصوصی معتقدم و همچنین به واگذاری کار از بخش دولتی به بخش خصوصی و در این زمینه همه نوع مساعدتی را انجام خواهیم داد.

جلسه شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با استاندار کرمانشاه در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در کرمانشاه، در این جلسه که به منظور آشنایی استاندار با فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان نظام مهندسی برگزار شد تعدای از اعضای شورا و رییس سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی استان ضمن تشکر از مهندس رضایی بابادی، استاندار کرمانشاه، گزارشی از تاریخچه تاسیس، تعداد اعضا، فعالیت‌های انجام شده و مشکلات موجود در زمینه اشتغال اعضای جویای کار که بیش از ۵۰ درصد اعضای سازمان را تشکیل می‌دهند، بیان کرد.

بر اساس این گزارش تعداد اعضای حقیقی سازمان ۶۴۳۴ نفر است که از این تعداد ۳۵۲۱نفر جویای کار، ۴۱ نفر بازنشسته، ۱۸۲۴ نفر شاغل در بخش خصوصی و ۱۰۴۸ نفر در بخش دولتی اشتغال دارند. تعداداعضای حقوقی سازمان نیز ۳۶۷ شرکت است که ۳۶۴ شرکت دارای رتبه پیمانکاری و ۳ شرکت مهندسین مشاور هستند.

حسین رضا یوسفوند با اشاره به عملکرد دوره‌های اول تا چهارم شورای نظام مهندسی در بستر سازی اشتغال و آموزش اعضا و پتانسیل خوب قوانین افزایش بهره وری کشاورزی، نظام گلخانه‌ای کشور و نظام جامع دامپروری در اعتقاد به نقش کلیدی نظام مهندسی کشاورزی و واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری از بخش دولتی به خصوصی خواستار توجه بیش از پیش مدیران استان به اجرای مفاد این قوانین شد.

وی در پایان سخنان خود عناوین خواسته‌های سازمان نظام مهندسی را شامل:

- کمک به تامین اعتبار مورد نیاز فعال سازی مجدد شرکت‌های خدمات مشاوره فنی و مهندسی در مراکز دهستان‌ها متناسب با مزیت‌های نسبی و نیازهای هر منطقه - با حداقل به‌کارگیری ۲۰۰۰ نفر در شرکت‌ها. این هسته‌های ایجاد شده می‌توانند پل ارتباطی دولت و روستا‌ها در همه بخش‌ها باشند و در اجرای طرح‌های کلان استانی(از جمله آموزشی، تحقیقاتی، بهداشت و سلامت؛ IT و ICT و …) مشارکت کنند.

- کمک‌های فنی و اعتباری به مجتمع‌های تولیدی دانش آموختگان کشاورزی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی مورد نیاز این مجتمع‌ها توسط کار‌شناسان کشاورزی

- واگذاری سایر مجتمعهای تولیدی در دست اقدام استان به اعضای بومی سازمان نظام مهندسی از جمله زمینهای ۵۰۰۰ هکتاری قصر شیرین

- تامین اعتبار کل سهمیه استخدام کار‌شناسان ناظر محصولات راهبردی کشاورزی که بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۹۰ باید تا پایان سال ۱۳۹۳ حدود ۶۰۰ نفر آنان که دارای حداقل ۳ و حداکثر ۱۰ سال سابقه فعالیت در طرحهای مختلف هستند بکارگیری شوند.

- کمک به اجرای نظام تعرفه‌ای خدمات کشاورزی توسط کار‌شناسان بر اساس تعرفه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی

- کمک به واگذاری کلیه فعالیت‌های پیش بینی شده در قانون افزایش بهره وری از تشکل‌های موازی از جمله انجمن شرکت‌های آبیاری تحت فشار، انجمن مسئولین فنی صنایع غذایی و حذف موازی کاری و اعمال نفوذ فعالیت تشکل‌های صنفی از جمله صنف آرایشی و بهداشتی استان در تایید و رد مجوز فعالیت فروشگاه‌ها سموم

- در اختیار قرار دادن امکانات و فضاهای آموزشی دستگاه‌های دولتی به سازمان در جهت ارائه خدمات مورد نیاز اعضا

- اجباری شدن آموزش و ارائه مشاوره‌های لازم به مجریان طرح‌ای کشاورزی قبل از پیشنهاد طرح و اخذ تسهیلات

- اعطای کمک‌های دولتی به سازمان از محل پرداخت کمک به تشکل‌های غیر دولتی

تخصیص اعتبارات لازم جهت مطالعه بازار‌های هدف به منظور صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی

- برگزاری جلسات دوره‌ای بااستاندار محترم مطرح کردند.

در ادامه استاندار کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه، حمایت همه جانبه خود را از بخش خصوصی اعلام و گفت: من صد در صد به بخش خصوصی معتقدم و همچنین به واگذاری کار از بخش دولتی به بخش خصوصی و در این زمینه همه نوع مساعدتی را انجام خواهیم داد.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه کار و طرح‌های مبتنی بر محاسبات مهندسی باید در گره گشایی از مشکلات و تنگناهای بخش کشاورزی موثر باشد، گفت: ما در صورت کارامد بودن بخش خصوصی هزینه تهیه طرحهایی که کشاورزی استان را متحول کند و بر اساس خدمات ارائه شده ایجاد ارزش افزوده نماید تقبل می‌کنیم.

وی تاکید کردند: از نظام مهندسی انتظار داریم برای پیشنهادات خود طرح مدون و دارای توجیه به استانداری ارائه کند.

در ادامه جلسه افضلی، عباسی، سیفی، الفتی، شهبازی و الیاسپور از اعضای شورا نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد نظام مهندسی تا یک ماه آینده طرح خود را آماده و ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز