خبرگزاری کار ایران

نوشهر می تواند بندر اختصاصی برای صادرات کالاهای یخچالی شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۰۱

انجام آمایش نسبی در بین بنادر شمالی، رقابت پذیری شرکت های تخلیه و بارگیری بمنظور ترغیب آنها برای بازاریابی و تجاری سازی بندر از جمله راهکارهای توسعه بنادر بویژه بنادر شمالی کشور است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر می تواند به بندر اختصاصی برای صادرات محصولات کشاورزی و کالاهای کانتینری و یخچالی در شمال کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، جلیل اسلامی در حاشیه بازدید از طرحها و پروژه های در دست اقدام بندر نوشهر طی نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام این مطلب افزود: تخصصی کردن فعالیت های بنادر با رویکرد ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط و افزایش جذابیت برای صاحبان کالا الگوی مناسبی برای توسعه بنادر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه طرح جامع سازمان بنادر در دست بررسی است خاطر نشان کرد: انجام آمایش نسبی در بین بنادر شمالی، رقابت پذیری شرکت های تخلیه و بارگیری بمنظور ترغیب آنها برای بازاریابی و تجاری سازی بندر از جمله راهکارهای توسعه بنادر بویژه بنادر شمالی کشور است.

منوچهر تاتینا مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این نشست طی سخنانی ضمن تشریح وضعیت فعلی و افق پیش روی بنادر نوشهر و فریدونکنار خواستار مساعدت مسئولان ذیربط برای رفع مشکلات و چالش های فراروی توسعه بنادر استان از جمله تامین تجهیزات مورد نیاز، ساخت انبارهای چندمنظوره و نحوه همکاری با شرکت های فعال در امر تخلیه و بارگیری شد.

وی نبود راه دسترسی مناسب، کمبود امکانات زیر ساختی با توجه به تغییر کالاهای وارداتی در سالهای اخیر و نبود پایانه مناسب در غرب استان را از عمده ترین مشکلات و موانع توسعه بندر با سابقه نوشهر عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز