خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه عنوان کرد:

بزرگ‌ترین مشکل تجارت با روسیه، کاهش ارزش روبل است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۸۴

مشکل اساسی ما در ارتباط تجارت با روسیه، مسئله روبل است، زیرا ارزش پول این کشور متزلل است. صادرگنندگان ما جایی را می‌خواهند که این مراودات را بیمه کرده تا دچار ضرر نشوند.

عضو هیئت نمایندگان ایران گفت: این مشکلات را صرفا دولت و حاکمیت ما می‌تواند حل کند، بانک مرکزی ما باید راهی بیاندیشد که صادرکنندگان ما در فروش محصولات خود به روسیه نوعی بیمه و تضمین داشته باشند که طی این مراودات خسارت نبینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در نشست تخصصی کمیسیون توسعه صادرات با عنوان پیمان‌های پولی دو جانبه گفت: ما نهادی داریم تحت عنوان icbc یا اتقاق‌های مشترک پنج‌گانه اطراف دریای خزراست، ما هر ساله همایشی را با حضور اعضای این نهاد برگزار می‌کنیم که به زودی این همایش در انزلی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: من در این‌ همایش‌ها قصد دارم تا مشکلات موجود بر سر مراودات بازرگانی بین ایران و روسیه را حل کنم که به همین منظور طی دو هفته آینده سفری به روسیه خواهم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به این مسئله که ما در ارتباط با مراودات تجاری با روسیه، مشکلاتی را داریم، عنوان کرد: پروتکل صادرات محصولات دریایی ما امضا شده اما پروتکل محصولات دامی ما مانند لبنیات و گوشت تاکنون نهایی نشده است، صرفا مقدمات آن انجام شده و بنابر قولی که طرف روسی به من داده، این پروتکل هم امضا می‌شود که بتوانیم محصولات دامی‌مان را نیز صادر کنیم.

عسگر اولادی گفت: اما مشکل اساسی ما در ارتباط تجارت با روسیه، مسئله روبل است، زیرا ارزش پول این کشور متزلل است. صادرگنندگان ما جایی را می‌خواهند که این مراودات را بیمه کرده تا دچار ضرر نشوند.

وی عنوان کرد: این مشکلات را صرفا دولت و حاکمیت ما می‌تواند حل کند، بانک مرکزی ما باید راهی بیاندیشد که صادرکنندگان ما در فروش محصولات خود به روسیه نوعی بیمه و تضمین داشته باشند که طی این مراودات خسارت نبینند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: مسئله روادید تا حدودی حل شده و کنسولگری روسیه در رشت و تهران، برای بازرگانانی که اتاق معرفی می‌کنند، روادید شش ماه و یک ساله صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اصرار بنده بر این است که در خصوص مسئله حمل و نقل بین ایران و روسیه راه‌حلی اندیشیده شود و به همین منظور باید برای جنوب روسیه پرواز برقرار شود. ترکیه درحال حاضر چهل پرواز برای روسیه دارد اما ما صرفا در روز یک پرواز آن هم به مقصد مسکو داریم.

عسگر اولادی در ادامه افزود: اگر من بخواهم به آستارا خان و جنوب روسیه بروم، اول باید به مسکو بروم و بعد از مدت زمانی ۱۵ ساعته به جنوب روسیه پرواز کنم. این مسئله حاکمیتی است و دولت باید با برقراری خطوط پروازی این مشکل را برای بازرگانان ما حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در پایان خاطرنشان کرد: ما با حل شدن این مشکلات باید امیدوار باشیم که برای سال ۲۰۱۵، صادراتمان افزایش ۵۰ درصدی به روسیه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز