خبرگزاری کار ایران

بخش کشاورزی کمترین یارانه را دریافت می کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۵۹

با توجه به شرایط خاصی که در تحریم‌ها به وجود آمد، کشاورزی آسیب بسیار زیادی دیده است که این توجه به کشاورزی را ضروری کرده است. در سال ۲۰۱۱ اتحادیه اروپا ۴۰۷ میلیارد دلار یارانه به کشاورزان پرداخت کرده و در سال ۲۰۰۲ تنها بابت تولید غلات مبلغ ۴۰ میلیارد یورو یارانه به کشاورزان پرداخت شده است.

دبیر کل ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی گفت: توجه به کشاورزی ضرورت است و این شعار ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا شریفی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین همایش نهاده‌های برگزار شد اظهار کرد: نگاهی اجمالی به وضعیت کشاورزی در ایران نشان می‌دهد که کشاورزی در کشورهمواره در مسیر رشد دچار نقصان و ضعف بوده است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاصی که در تحریم‌ها به وجود آمد، کشاورزی آسیب بسیار زیادی دیده است که این توجه به کشاورزی را ضروری کرده است. در سال ۲۰۱۱ اتحادیه اروپا ۴۰۷ میلیارد دلار یارانه به کشاورزان پرداخت کرده و در سال ۲۰۰۲ تنها بابت تولید غلات مبلغ ۴۰ میلیارد یورو یارانه به کشاورزان پرداخت شده است.

شریفی با تاکید بر اینکه کشاورزی در امنیت غذایی نقشی اساسی دارد، گفت: در اروپا دولت به ازای هر هکتارزمینی که کشاورز شخم می‌زند، ۳۰۰ یورو یارانه به کشاورزان پرداخت می‌کند، در اکثر نقاط دنیا تنها بخشی که در نظام اقتصادی از یارانه برخوردار است بخش کشاورزی است؛ اما در ایران کمترین بخش دریافت یارانه بخش کشاورزی می‌باشد.

وی بیان داشت: کشاورزی را بدون یارانه و حمایت نمی‌توان اداره کرد، تولیدکنندگان یارانه مستقیم دریاف نمی‌کنند، در آمریکا در سال ۲۰۱۳ بودجه ۱۰ ساله بخش کشاورزی ۱۰۰ میلیارد دلار تعیین شده است که مبلغ قابل توجهی است.
شریفی با اشاره به اینکه کشور درمنطقه‌ای واقع شده که خشک و کم آب است، افزود: توجهی که به بخش کشاورزی می‌شود بسیار کم است و بخش کشاورزی نیاز به حمایت بیشتری دارد.

وی در خصوص برگزاری دومین نمایشگاه نهاده‌های دامی، با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی که درروز سه شنبه و در بوستان گفتگو افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی توزیع کنندگان کود و سموم غیر تقلبی است، همچنین به منظور معرفی بهترین شرکت‌های تولید کننده نهاده‌های کشاورزی(بذر، سم و کود) داخلی و بین‌المللی ششمین همایش نهاده‌های کشاورزی در روز پنج‌شنبه ۲۵ دی ماه با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگانی از ۳۵ کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلستان، فرانسه و مجارستان در سالن همایش‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ تا ۱۴ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز