خبرگزاری کار ایران

صبر پیشه کردن بهتر از کارت های زرد است / وزیر باتجربه نیاز به زمان دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۲۰

شرایط نامطلوب اقتصادی درسال های گذشته، کشور را در رکود اقتصادی فرو برده است و حال که باید همه با هم هماهنگ باشند تا کشور به روند مطلوب بازگردد بهتر است نمایندگان صبر داشته باشند.

امروزه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل تحریم های بین المللی با موانع سختی جهت فعالیت های خود دست و پنجه نرم می نماید. تورم ۴۵ درصدی، نرخ بیکاری دو رقمی، کاهش شدید ارزش پول ملی، چند برابر شدن قیمت مسکن، دلار، طلا و… شرایط نامطلوب اقتصادی را در سال های گذشته رقم زده و کشور را در رکود اقتصادی فرو برده است.

گستردگی این رکود در کل وزارتخانه های اقتصاد ی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت به حدی بوده که با چالش های جدی نیز روبرو بوده اند. در شریط فعلی ناظر آنیم که با لطف خدا وند متعال، آگاهی وشناخت عمیق مردم، همت و تلاش همه مدیران و مسئولان نظام، اقتصاد ایران با وجود تحریم ها در مسیر توسعه، اعتدال و عقلانیت قرار گرفته است.

با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، مهمترین وظیفه رییس جمهور به زعم اکثر صاحبنظران معتدل و مستقل، انتخاب وزرایی با تجربه و کار آزموده برای خروج از حل مشکلات کشور بوده است. خوشبختانه در این مقطع با درایت رییس جمهور و نمایندگان محترم مجلس، با تجربه ترین و خوشنام ترین نیروهای اجرایی برای مدیریت وزارتخانه های اقتصادی انتخاب و انتصاب شدند که از جمله می توانیم به گزینش مهندس نعمت زاده برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کنیم.

نعمت زاده اعتقاد راسخ به برنامه ریزی صنعتی دارد. سوابق و موفقیتهای وی در دو دوره تصدی وزارت صنایع طی سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ با جهش های خوبی در حوزه ها و بخشهای مختلف صنعتی همراه بوده که افزایش تولید خودرو از ۵۰۰۰ هزار دستگاه در سال به ۲۰۰۰۰۰ هزار دستگاه در سال طی یک دوره ۴ ساله یکی از دستاورد های او است.

مهندس نعمت زاده را حتی پدر پتروشیمی ایران می دانند که این امر ناشی از تحولات شگرفی است که در دوره معاونت وی در وزارت نفت تحقق یافته است.

بنابراین باید به نعمت زاده فرصت داد تا با اجرای برنامه های خود به اهدافی که هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس وعده داده است دست پیدا کند. با شناختی که از سوابق نعمت زاده وجود دارد مطمین هستیم ایران از لحاظ صنعتی به جایگاه خوبی در پایان دوره ۴ ساله وزارت وی دست پیدا خواهد کرد.

تدوین برنامه های جامع و حمایتهای ویژه از صنایع داخلی ورفع موانع بی شمار تولید، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در این حوزه دست یافتنی کرده است و توصیه های وزیر به صنعت خودرو سازی جهت تولید محصول جهانی و مشارکت با برندهای معتبر خودرو ساز جهان، نشان دهنده سمت و سوی برنامه های این وزارتخانه درحمایت از تولید ملی است.

متاسفانه مجلس شورای اسلامی در ۹ دیماه امسال با تصمیمی کارت زرد دوم را به مهندس نعمت زاده نشان داد. به نظر میرسد عده ای از نمایندگان محترم مجلس نسبت به تاثیرات منفی چنین برخوردهایی با یکی از ژنرالهای اقتصادی دولت نگرانی ندارند. اما به نظر می رسد صنعت زبان و اصول خاص خودش را دارد که با توجه به تحریم های موجود نمایندگان مجلس که منتخب اقشار مختلف مردم در جامعه می باشند باید با نگاه ویژه تری نسبت به این وزارت تعامل بیشتری را به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز