خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

افزایش صادرات مواد غذایی و کشاورزی از همدان به روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۳۴

تولیدات متنوع محصولات کشاورزی در همدان فرصتی است تا بتوانیم بخش قابل توجهی از بازار روسیه را به دست آوریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، روند ارتباط همدان با روسیه را کند ارزیابی کرد و در عین حال از افزایش صادرات مواد غذایی و کشاورزی از همدان به روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، حمیدرضا متین با اشاره به سفرهای اخیر هیات روسی به استان همدان، گفت: در این سفرها زمینه برای همکاری ها فراهم شده ولی هنوز برخی مشکلات رفع نشده است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات مواد غذایی و کشاورزی از کشورهای اروپایی به روسیه به ارزش سالانه ۴۰ میلیارد دلار، تصریح کرد: در حال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم شده است.

متین با بیان اینکه همدان استانی با بافت کشاورزی محسوب می‎شود، افزود: تولیدات متنوع محصولات کشاورزی در همدان فرصتی است تا بتوانیم بخش قابل توجهی از بازار روسیه را به دست آوریم.

وی همچنین از افزایش صادرات مواد غذایی به روسیه خبر داد و گفت: در حال حاضر صادرات مواد غذایی توسط یکی از واحدهای تولیدی استان از یک میلیون دلار به سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا زمینه را برای افزایش صادرات مواد غذایی به روسیه فراهم کنیم چرا که اینگونه فرصت ها برای استان همدان کمتر به وجود می‎آید.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با روسیه به طور قطع برای استان همدان مثبت است، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز در زمینه مبادلات پولی و حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد که برطرف نشده است.

متین روند تعامل بین همدان با روسیه را کند ارزیابی کرد و گفت: در بخش کالاهای صنعتی در روسیه حرفی برای گفتن نداریم و انعقاد قرارداد با اتحادیه ریلی روسیه گامی بلند برای افزایش روابط تجاری در حوزه صنعت است.

وی درخصوص تبادلات ریلی بین این استان و روسیه نیز ادامه داد: بزودی دستگاه ریل گذار از روسیه توسط بخش خصوصی همدان خریداری می‎شود که از این دستگاه‎ها در کشور تنها سه مورد وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره صدور کشمش ایران به روسیه نیز گفت: روسیه یکی از بازارهای مناسب استان همدان در زمینه صادرات کشمش بوده که مدتی است به دلایل داخلی روسیه این بازار دچار چالش شده است.

متین با بیان اینکه طرف روسی بازار کشمش استان همدان را محدود کرده است، تصریح کرد: درصد کاهش صادرات کشمش به روسیه پایین و هنوز کشمش جایگاه واقعی خود را حفظ کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز