خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن واردکنندگان کود و سموم ایران:

استفاده از کود و سموم مناسب در جهت افزایش میزان تولید و کیفیت محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۴۳

پذیرش این واقعیت که تغییرات آب و هوایی منجر به تغییر الگوی کشت در برخی مناطق کشور گردیده امری است اجتناب‌ناپذیر. اما از دست دادن مقام‌های اول تا سوم در تولید برخی محصولات که در گذشته تنها با نام ایران شناخته می‌شد ناشی از بی‌توجهی و سوءمدیریت در رده‌های مختلف است.

رئیس انجمن واردکنندگان کود و سموم ایران گفت: پس از دریافت بازخورهای مثبت اولین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران که به همت سه انجمن مطرح در این بخش در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد دومین دوره از این نمایشگاه از ۲۳ دی ماه سال جاری در‌‌ همان محل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی حسینی یزدی در نشست خبری که به مناسبت برپایی دومین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه نه تنها برای برگزارکنندگان آن بلکه برای شرکت‌کنندگان و مراجعین نیز نتایج مثبتی به همراه دارد، این موضوع را می‌توان به راحتی از استقبال پرشور شرکت‌کنندگان در نمایشگاه سال جاری دریافت.

وی افزود: انجمن‌های واردکنندگان سم و کود ایران، تولیدکنندگان سموم ایران و واردکنندگان بذر اصلاح‌شده به عنوان برگزارکنندگان این نمایشگاه قصد دارند با نزدیک‌تر کردن کشاورزان و فروشندگان به تولیدکنندگان و واردکنندگان معتبر و ایجاد جو رقابتی سالم رونقی به کشاورزی کم توان کشور بدهند.

حسینی یزدی تصریح کرد: مشکلات متعددی که تولید غذا و مواد اولیه صنعت در کشور ما با آن رو به رو است از قبیل کم‌آبی، کمبود دانش و تجهیزات پیشرفته و سیطره محصولات قاچاق و تقلبی دلیلی شده‌اند تا این دوره از نمایشگاه با رویکرد " فرهنگ کشاورزی سالم " برپا گردد.

وی گفت: پذیرش این واقعیت که تغییرات آب و هوایی منجر به تغییر الگوی کشت در برخی مناطق کشور گردیده امری است اجتناب‌ناپذیر. اما از دست دادن مقام‌های اول تا سوم در تولید برخی محصولات که در گذشته تنها با نام ایران شناخته می‌شد ناشی از بی‌توجهی و سوءمدیریت در رده‌های مختلف است. کمک به بالا بردن میزان تولید و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی از اهداف عالی دومین دوره نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران است.

حسینی یزدی بیان داشت: آشنایی کشاورزان و فروشندگان با محصولات با کیفیت وآشنایی با روش‌های تولید محصول سالم و راهکارهای مقابله با کم‌آبی و همچنین بالا بردن آگاهی کلیه افراد مرتبط با این بخش از محصولات مختلف موجود در بازار از اهداف دیگر این نمایشگاه می‌باشند.

وی افزود: گذر از زمانی که در آن فقط از کودهای یارانه‌ای و سموم پرخطر در کشاورزی استفاده می‌شد و ورود به دوران مصرف کودهای ریز مغذی، سموم کم خطر، حشرات شکارگر و حشرات گرده افشان، کودهای آلی و اصلاح‌کننده‌های خاک و آب نیازمند همتی بلند است که اولین قدم‌های آن چندین سال پیش برداشته شده است و اکنون با توجه به رشد سریع نیاز به تولید بیشتر در کشاورزی در کنار سالم بودن آن اهمیت سرعت بخشیدن به این گذر مشخص می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان کود و سموم ایران، تاکید کرد: این امر ممکن نخواهد بود مگر با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که در آن‌ها شرکت‌ها مشتاقانه محصولات و توانایی‌های خود را معرفی و عرضه می‌کنند.

لازم به ذکر است که دومین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ دی ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بوستان گفتگو از ساعت ۱۴ الی ۲۰ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز