خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در صحن علنی مطرح کرد؛

کاهش واردات خودروهای لوکس از ۴۱ هزار دستگاه در سال ۸۸ به ۱۳۳ دستگاه در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۵۱

با شروع دولت یازدهم به دلیل آنکه موجودی شکر و برنج زیاد بود، من کتباً به شرکت بازرگانی دولتی دستور دادم که وارداتی انجام ندهند و آنها نیز غیر از کالاهایی که قبلا سفارش شده بود چنین کاری نکردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی از ۴۱ هزاردستگاه در سال ۸۸ به ۱۳۳ دستگاه در ۸ ماهه نخست امسال رسیده است، بخشی از این مقدار اخیر را متعلق به سفارتخانه های خارج از کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، برای پاسخ به سوالات زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران در خصوص واردات بی‌رویه برنج و خودرو سواری لوکس و همچنین سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مورد عرضه بیش از اندازه برخی اقلام اساسی با قیمت‌های زیر قیمت بازار حاضر شده بود، گفت: در مورد شکر با توجه به اینکه تعرفه ۱۱۰ درصدی آن را در سال ۹۱ به صفر رساندند و تنها ۴ درصد تعرفه گمرکی وجود داشت، واردات بی رویه این کالا تشدید شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با شروع دولت یازدهم به دلیل آنکه موجودی شکر و برنج زیاد بود، من کتباً به شرکت بازرگانی دولتی دستور دادم که وارداتی انجام ندهند و آنها نیز غیر از کالاهایی که قبلا سفارش شده بود چنین کاری نکردند.

وی ادامه داد: در خصوص برنج نیز در ۸ ماهه سال ۹۲ در دولت یازدهم جمعا یک میلیون و ۹۵۶ هزار تن برنج خارجی وارد کشور شده که اغلب نیز سفارشات سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ است در حالی که در ۸ ماهه دولت یازدهم در سال ۹۲ این مقدار به یک میلیون و ۳۶۵ هزار تن رسید و در ۸ ماهه نخست امسال نیز به ۸۲۹ هزار تن کاهش پیدا کرد که بیانگر کاهش وزنی ۴۰ درصدی واردات برنج و همچنین کاهش مالی ۴۰ درصدی این محصول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز