خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

دو موسسه کاریابی بین‌المللی در آذربایجان‌شرقی فعال شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۵۲

این دو موسسه کاریابی بین‌المللی در آذربایجان‌شرقی، اقدام به اعزام رسمی نیروی کار به خارج می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از فعالیت دو موسسه کاریابی بین‌المللی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میر احدحسینی که امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت با بیان اینکه اعزام جوانان متخصص به خارج و یا ورود متخصصان مورد نیاز داخل به کشور یک ضرورت است اظهار داشت: این دو موسسه کاریابی بین‌المللی در آذربایجان‌شرقی اقدام به اعزام رسمی نیروی کار به خارج می‌کنند.

وی با اشاره به تدوین طرح صدور نیروی کار به خارج از کشور گفت: با نهایی شدن این طرح امکان اعزام ۱۰۰ هزار نفر نیروی کار از کشور به خارج فراهم می‌شود.

وی یکی از مشکلات جوانان بیکار را جستجوی شغل در بخش دولتی دانست و گفت: ۹۰ درصد جوانان بیکار طالب استخدام در در سازمان‌ها و نهادهای دولتی هستند.

حسینی با اشاره به اینکه استخدام در بخش دولتی بر اساس مفاد قانونی مراحل و شرایط خاص خود را می‌طلبد، اظهار داشت: پست‌های خالی هم دارای محدودیت‌های خاصی هستند و در قانون برنامه پنجم توسعه به ازای هر دو نفر خروجی تنها یک نفر استخدام می‌شود؛ البته تعدادی از افراد می‌توانند در بخش خصوصی طبق قانون کار استخدام شوند که این هم به زمینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خاص خود نیازمند است.

وی در عین ­حال خاطرنشان کرد: جوانان ما هم دارای روحیه خاصی هستند که به محض فارغ‌التحصیلی انتظار دارند وارد عرصه تولید و فعالیت شوند که بعضا در مراجعه به برخی از مدیران که با پاسخ‌های سر بالا مواجه می‌شوند راه یاس و ناامیدی را در پیش می‌گیرند که در این ارتباط جا دارد مدیران با برخورد مناسب مسیر صحیح را به آنان نشان دهند و از ناامید کردن آن‌ها بپرهیزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز