خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق نفت در گفتگو با ایلنا:

واردات گندم و برنج ناشی از ضعف یک کشور در تولید است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۴۰

اتومبیل و نفت تکنولوژی نیست اراده ملت است که می‌تواند عمل کند همانند چین که از نیاز‌هایش سبقت گرفته است چون نیروی داخلی کارآمد دارد.

وزیر اسبق نفت در رابطه با مشکلات موجود در زمینه تولید که یکی از مهم‌ترین آن نبود تکنولوژی وسرمایه است، گفت: ایران هیچ احتیاجی به سرمایه خارجی ندارد ایران به شدت ثروتمند است اما این ثروت تبدیل به کار نشده است بلکه درفعالیت‌های بورس و ربا از بین رفته است. نباید فراموش کنیم که نیروی کارمهم‌تر از سرمایه است.

سید محمد غرضی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: امام خمینی فرمودند که هر وقت خارجی‌ها از شما راضی شدند شما ضرر کرده‌اید بنابراین اقتصاد مقاومتی را در برنامه خود قرار دهید تا زمبنه را برای فعالیت بیگانگان فراهم نکنید.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات موجود در زمینه تولید با حضور سرمایه گذاران خارجی مرتفع خواهد شد یا خیر؟، گفت: ایران هیچ احتیاجی به سرمایه خارجی ندارد من وزارتخانه نفت و ارتباطات را بدون تکیه بر کمک‌های خارجی اداره کرده ام.

غرضی در رابطه با صنعت مونتاژ در کشور اظهار کرد: ما انقلاب کردیم تا صنعت مونتاژ را براندازیم، متاسفانه مدیران ما به جای اینکه به نیروی کار داخل تکیه کنند به سرمایه خارجی نظر دارند.

وی تصریح کرد: امکانات بسیاری در سطح جهان هست که شما می‌توانید آن را با سرمایه خریداری کنید تکنولوژی موهبتی است الهی که خداوند برای پرستش قرار داده است، قرن بیستم قرن توسعه تکنولوژی است.

غرضی افزود: اتومبیل و نفت تکنولوژی نیست اراده ملت است که می‌تواند عمل کند همانند چین که از نیاز‌هایش سبقت گرفته است چون نیروی داخلی کارآمد دارد.

وزیر اسبق نفت د ر رابطه با افت‌هایی که در تولید وجود دارد گفت: این مربوط به دولت‌هایی است که دست در جیب فقرا می‌کنند، وقتی نیروی کار تو سری خور شود استعداد آن شکوفا نمی‌شود.

وی افزود: به چهار دولت پس از انقلاب نگاه کنید که با دبدبه و کبکبه آمدند و با ذلت رفتند ولی ملت بر جای خودشان ماندند. ۱۵ سال پیش در خارج از کشور ۲۰۰ هزار ایرانی متخصص در زمینه مخابرات در کشورهای استرالیا، امریکا، ژاپن و اروپا فعالیت می‌کردند که اگر این‌ها را جذب کنیم همین افراد برای شما تکنولوژی می‌آورند.

وزیر اسبق نفت با تاکید بر اینکه دولت‌ها واردات را توسعه می‌دهند اما ملت می‌خواهد تولید را گسترش دهد، گفت: کشوری که واردات گندم، برنج و روغن دارد نشان دهنده کشوری است که در تولید داخلی با ضعف مواجه است. زمانی که گندم را زیر قیمت جهانی خریداری می‌‌کنند بدیهی است رغبت تولید را از دست می‌دهد فراموش نکنیم که واردات شیرین است صادرات سخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز