خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور اعلام کرد:

تلاش برای بالفعل کردن ظرفیت های گردشگری چابهار

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۷۸

رییس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری سفر خود را از نوار ساحلی چابهار تا بوشهر که بخشی از نوار ساحلی جنوب کشور است، با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری و جذب سرمایه گذاری آغاز کرد.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه قباد افشار رییس سازمان اراضی برای بازدید از نوار ساحلی جنوب کشور وارد چابهار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ رییس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری سفر خود را از نوار ساحلی چابهار تا بوشهر که بخشی از نوار ساحلی جنوب کشور است، با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری و جذب سرمایه گذاری آغاز کرد.

مسعود سلطانی فر در آغاز سفر خود از مرز دریایی چابهار گفت: هدف ما این است که ظرفیت های این منطقه مرزی دریایی مانند مرز شمالی کشور، شناسایی شده و به ظرفیتی بالفعل تبدیل شوند.

وی ظرفیت های بی نظیر موجود در این منطقه بخصوص در حوزه اکوتوریسم را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران استان های هم مرز با ایران و ایرانی های خارج از کشور دانست.

معاون رییس جمهور در جریان بازدیداز بندر کنارک، منطقه کهیر، گوردیم، تنگ و زرآباد خاطرنشان کرد: بعضی از چشم اندازها و مناظر اکوتوریستی در ایران و دنیا کم نظیر است؛ این مناطق با چشم انداز بی نظیر و مشرف به دریا می توانند منطقه منحصر بفردی برای گردشگری باشند.

وی با اشاره به دریا و کوه های مینیاتوری چابهار گفت: قابلیت کویرنوردی، اتومبیل رانی در صحرا، ورزش های دریایی و ساحلی امکان ایجاد منطقه گردشگری را فراهم می کند.

سلطانی فر سپس از گل فشان های تنگ، بلبلوک و چشمه شورعین در منطقه دهستان کهیر بازدید کرد.

بر اساس این گزارش؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز از طریق مرز دریایی و زمینی از منطقه آزاد چابهار به سمت بوشهر سفر می کند.

گفتنی است؛ منطقه مرزی دریایی در جنوب کشور که ۳ هزار کیلومتر است از بندر گواتر در شرق ایران در مرز پاکستان شروع شده و تا اروند رود ادامه پیدا می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز