خبرگزاری کار ایران

محمد رضا بهزادیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اقتصاد کشور با شعار محقق نمی‌شود / مسئولان و بخش خصوصی، عملیاتی وارد میدان شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۶۲

چندی پیش در خصوص فساد شاهد برگزاری یک همایش بودیم، البته برگزاری همایش‌ها خوب است اما باید دید که آیا در زمینه مبارزه با فساد چه اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد. معاون اول رییس جمهور در سخنرانی پایانی خود در این همایش گفته بود که در امر برخورد با فساد فرا قوه‌ای عمل خواهیم کرد بنابراین باید منتظر بمانیم و نتیجه حاصل از این همایش را مشاهده کنیم.

رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران گفت: ‌توسعه اقتصادی اقدامی نیست که با شعار و گفتمان‌های متعدد اجرایی شود بلکه باید دولت و بخش خصوصی به طور جدی و عملیاتی وارد میدان شوند.

محمد رضا بهزادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی اقتصادی کشور و اینکه همایش‌های متعدد در این خصوص برگزار می‌شود، گفت: برگزاری همایش‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت اما زمانی این همایش‌ها اثرگذار خواهد بود که نتیجه آن به طور عملیاتی دردستور کار قرار گیرد. ما طی سال‌ها شاهد بیان شعار‌های متعدد بوده‌ایم که اگر باز هم بخواهیم شاهد چنین روندی باشیم فکر نمی‌کنم پس از پایان دوره کنونی ریاست جمهوری روحانی تغییری را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: چندی پیش هم در خصوص فساد شاهد برگزاری یک همایش بودیم، البته من باز هم می‌گویم برگزاری همایش‌ها خوب است اما حال باید دید که آیا در زمینه مبارزه با فساد چه اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد. معاون اول رییس جمهور در سخنرانی پایانی خود در این همایش گفته بود که در امر برخورد با فساد فراقوه‌ای عمل خواهیم کرد بنابراین باید منتظر بمانیم و نتیجه حاصل از این همایش را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به ارتباط توسعه و فساد در کشور، گفت: فساد و توسعه با یکدیگر به طور قابل ملاحظه‌ای درگیر هستند چراکه در کشوری که فساد ریشه دوانده است توسعه معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند چرا که در اقتصاد مبتنی بر فساد توسعه جایگاهی ندارد. بنابراین اگر مسئولان ارشد بتوانند فساد را از میان بر دارند ما می‌توانیم شاهد توسعه باشیم.

بهزادیان همچنین در خصوص چالش‌های پیش روی بخش خصوصی کشور نیز گفت: هشت سال بخش خصوصی از ماهیت اصلی خود فاصله گرفته است و بخش خصوصی امروز شرایط مساعدی ندارد، بنابراین فعالانی که که در این بخش حضوردارند باید ابتدا خود را ساماندهی کنند و سپس به سمت توسعه حرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز