خبرگزاری کار ایران

وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

معرفی هیات مدیره جدید شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۵۳

چنانچه مرکز بتواند در توسعه اقتصادی و تجاری کشور خوب ایفای نقش کند، باید به فعالیتش ادامه دهد و آن بخشی از فعالیت ها که قابل واگذاری است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، بنابراین در این مسیر حرکت خواهد شد و تلاش می شود با نگاه کارشناسی دقیق مشکلات گذشته مرکز را بررسی کرده و برطرف ساخت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اعضای جدید هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران طی حکمی از سوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی معرفی و از اعضای قدیم تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، براساس حکم محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، بهزاد عمرانی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، فواد افشین به سمت نایب رئیس و عضو غیرموظف و یعقوب آرایش به عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران منصوب شدند.

محمدرضا رضوی در مراسم تودیع و معارفه اعضای قدیم و جدید هیات مدیره، اظهار داشت: طی سال های اخیر تلاش ها و اقدامات زیادی برای ارایه خدمات دولت به صورت الکترونیک انجام شده و یکی از این اقدامات، فعالیت شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران محسوب می شود.

وی با بیان آنکه شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نقش موثری در استانداردسازی کد کالا و خدمات کشور داشته و دارد، اظهار امیدواری کرد، به منظور ساده سازی و روان سازی ابعاد مختلف تجارت الکترونیک اقدامات اساسی و مهمی صورت گیرد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: هیات مدیره هرچه سریعتر نسبت به بررسی این موضوع و رفع دغدغه های مربوطه از جمله مشخص ساختن و تعیین تکلیف فعالیت های قابل واگذاری به بخش خصوصی، شناسایی اموال و دارایی های مرکز و همچنین برقراری تعامل لازم بین وزارتخانه های صنعت، معدن وتجارت با امور اقتصادی و دارایی مقدمات اجرایی شدن این فرایندها را به انجام رسانند.

رضوی تصریح کرد: ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن، ضروری می سازد تا با توجه به اهمیت، جایگاه، مسئولیت ها و خدمات مرکز، به منظور ارایه مطلوبتر این خدمات ارتباط با تمام بخش های مرتبط وزارتخانه گسترش یابد.

وی اظهار داشت: هیات مدیره جدید شرکت مزبور، تعامل و ارتباط خود را با موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و معاونت های مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ و تقویت کند.

رضوی ابراز امیدواری کرد: مدیریت جدید بتواند از دانش و تجربه مدیران مجموعه و مدیریت قبلی در جهت تحقق اهداف و برنامه ها و مسئولیت های محوله استفاده مطلوب داشته باشند.

براساس این گزارش، احمد غلامزاده رییس سابق شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در این مراسم گفت: ایجاد و پیشرفت حوزه های دانش محور، نیازمند جذب نیروی انسانی است که در این مرکز حدود ۶۰۰ شغل در دوره گذشته ایجاد شد.

به گفته وی، نگاه کارشناسی در این شرکت مبتنی بر این بود که از طریق افزایش سرمایه در شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران سهم دولت را کاهش داد و زمینه فعالیت بخش خصوصی و ارایه خدمت از سوی مرکز را به شکل مناسب تری فراهم ساخت، اما این نگرش کارشناسی مورد قبول واقع نشد.

بهزاد عمرانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران نیز گفت: اعضای جدید هیات مدیره با این رویکرد که می خواهند تناقضات گذشته را روشن و مشخص کنند، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه مرکز بتواند در توسعه اقتصادی و تجاری کشور خوب ایفای نقش کند، باید به فعالیتش ادامه دهد و آن بخشی از فعالیت ها که قابل واگذاری است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، بنابراین در این مسیر حرکت خواهد شد و تلاش می شود با نگاه کارشناسی دقیق مشکلات گذشته مرکز را بررسی کرده و برطرف ساخت.

در پایان این مراسم لوح های تقدیر از هیات مدیره سابق و احکام هیات مدیره جدید ارایه شد.

مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران؛ اطلاعات لازم درباره کالاهای گوناگون داخلی و خارجی را به طور منسجم، همراه با مشخصات عرضه کننده و کاتالوگ کالا در پورتال ملی اطلاع رسانی کالا منتشر می کند. مشتریان نهایی می توانند از اطلاعات مندرج در پورتال مزبور برای شناسایی و انتخاب کالای مورد نظرشان استفاده کنند.

براساس مصوبه دولت، و هیأت وزیران در ۱۲ آذر ۱۳۸۵ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۷۹ قانون تجارت الکترونیکی مصوب ۱۳۸۲، سیاستهای وزارت بازرگانی و مقررات مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، کد ملی کالا ' ایران کد ' برای کلیه کالاهای تولیدی، توزیعی، صادراتی و وارداتی پیاده سازی شده است. این کد علاوه بر مزایای مشخص کننده کالا در چرخه تولید، انبار خرید، فروش، بازار، صادرات، واردات، گمرکات و زنجیره تأمین و گردش کالا در کشور برای کلیه کالاها اجباری بوده و از تولید، توزیع، صادرات و واردات کالاهایی که دارای این کد نمی باشند، جلوگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز