خبرگزاری کار ایران

وزارت صنعت، معدن و تجارت:

برگزاری مزایده واگذاری محدوه معدن آهن، مس، سنگ تزئینی، سیلیس و کرومیت

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۱۱

نخستین مزایده محدوده های معدنی در زمینه آهن، مس، سنگ تزئینی، سیلیس و کرومیت در جنوب استان کرمان برگزار شد که این اقدام به منظور رفع محرومیت و اشتغالزایی در منطقه صورت می گیرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: نخستین مزایده محدوده های معدنی در زمینه آهن، مس، سنگ تزئینی، سیلیس و کرومیت در جنوب استان کرمان برگزار شد که این اقدام به منظور رفع محرومیت و اشتغالزایی در منطقه صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه نامبرده، توانمندی بالای معدنی منطقه موجب برنامه ریزی برای رفع محرومیت و اشتغالزایی شده و در این رابطه تمام محدوده های معدنی ابطالی جنوب استان کرمان از طریق فرآیند مزایده عمومی به سرمایه گذاران واقعی واگذار می شود.

براساس سیاست مزبور در نخستین مرحله، ۱۳ محدوده معدنی شامل یک محدوده آهن، مس، سنگ تزئینی و بنتونیت، چهار محدوده پلی متال، دو محدوده سیلیس، سه محدوده کرومیت به مزایده گذاشته شد.

محدوده های مس، کرومیت و پلی متال پنج برنده داشت که به برندگان مزایده واگذار شدند.

انتظار می رود در آینده نزدیک دو پهنه اکتشافی به مساحت دو هزار و ۹۱ و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و تعداد زیادی محدوده دارای شرایط واگذاری، به مزایده گذاشته شود.

سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کرمان نیز از شرکت ها و اشخاص توانمند برای مشارکت در مزایده های آتی دعوت کرد تا در این امر شرکت کنند و آمادگی خود را به منظور اجرای تمام موارد قانونی مورد نیاز شرکت کنندگان در مزایده ها اعلام کرد.

استان کرمان به عنوان بهشت معادن کشور از نظر تنوع ذخایر معدنی نامیده می شود.

سال گذشته میزان استخراج مواد معدنی از پنج هزار و ۴۰۰ معدن فعال کشور به رقم ۴۲۰ میلیون تن رسید که قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه(۱۳۹۴) مواد معدنی استخراجی به ۵۷۰ میلیون تن برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز