خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی اهواز:

خوزستان در بهره گیری از پتانسیل بازار عراق عملکرد خوبی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۰۷

بانک ها موظف هستند ۱۰ درصد منابع خود را به بخش صادرات اختصاص دهند که این مهم از سوی بانک ها محقق نشده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خواستار ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ضمانت سرمایه گذاری شد و گفت: این کار می تواند راهی برای حمایت هر چه بیشتر از صادرکنندگان و سرمایه گذاران باشد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمان سلیمانی در همایش معرفی و تبیین صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات ایران در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اهواز افزود: بانک توسعه صادرات در مسیری ناکارآمد عمل می کند و در عملکرد خود ضعیف بوده است.

وی گفت: این بانک از جمله بانک هایی است که در ارتباط مستقیم با سرمایه داران و صادرکنندگان است اما در خدمات رسانی به این افراد به خوبی وارد عمل نشده است.

سلیمانی افزود: بانک ها موظف هستند ۱۰ درصد منابع خود را به بخش صادرات اختصاص دهند که این مهم از سوی بانک ها محقق نشده است.

وی با اشاره به وضعیت صادرات در خوزستان به ویژه میزان صادرات به عراق در سال جاری افزود: در این مدت میزان رشد صادرات به کشور عراق به عنوان یک بازار بکر و فعال برای خوزستان کاهش یافته که عمده این کاهش به دلیل حمایت نشدن از صادرکنندگان و سرمایه گذاران است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: حدود ۱۵ همسایه خارجی در اطراف کشور وجوددارد که به تعداد این کشورها ۱۵ بازار تجاری دایر شده اما موفق نشده ایم استفاده بهینه ای از این بازارها داشته باشیم.

سلیمانی افزود: خوزستان دارای مرز طولانی با عراق و از نزدیک ترین بازارهای تجاری به کشور است اما این استان در استفاده از بازار عراق ناتوان مانده است.

وی گفت: برای کمک به بخش صادرات و سرمایه گذاران باید صندوق ها مالی و بانک ها، مشکلات ارائه تسهیلات به قشر سرمایه گذاران را برطرف کنند.

سلیمانی افزود: نباید انتظار داشت که بخش خصوصی این موانع را برطرف کند؛ بانک ها و صندوق های مالی باید بحثاعتبار سنجی خود را بهبود بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز