خبرگزاری کار ایران

واردات فولاد از چین، اوکراین و روسیه تولید داخلی را تهدید می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۸۱

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است: واردات کنونی فولاد که بیشتر از کشورهای چین، اوکراین و روسیه صورت می گیرد، در آینده تولید داخلی را تهدید خواهد کرد و نیازی به ورود تولیدات نهایی این فلز راهبردی نخواهد بود.

بهرام سبحانی افزود: اکنون تقاضا در بازار فولاد کشور افزایش نیافته و تولیدکنندگان داخلی به راحتی می توانند نیاز فعلی را تامین کنند.

به گزارش ایلنا، وی ضمن تاکید براینکه کشور در شرایط فعلی نیازی به واردات فولاد ندارد، گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور در شرایط مناسبی قرار دارد و بحثواردات فولاد آن هم در وضعیت فعلی بی معنی است.

سبحانی پیشتر با گلایه از اینکه واردات ورق فولادی ۵۰ درصد افزایش یافته، گفته بود: ورود این محصول فولادی، برای تولیدکنندگان داخلی زیانبار است و آنها را به مخاطره می اندازد.

اخبار منتشره حاکی است: قیمت سنگ آهن و هزینه های تولید در چین بسیار پایین است و به همین دلیل با افزایش حجم صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف از جمله ایران، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود می آورد.

گفتنی است، هزینه های تولید در ایران بسیار گران و در نتیجه قیمت نهایی فولاد گران تر از محصولات وارداتی است، بنابراین برای رفع معضل افزایش هزینه های تولید، درخواست های متعددی از سوی تولیدکنندگان به بخش های مختلف ارسال شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران خواستار اعمال محدودیت واردات تولیدات فولادی به کشور شده اند.

تولیدکنندگان بخش خصوصی در هفت ماهه ۹۳(فروردین تا مهر) بالغ بر یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۵۰ تن شمش فولادی داشتند و مجموع تولیدات فولادی آنها در این مدت به رقم سه میلیون و ۶۳ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

بالاترین تولیدات فولادی در این دوره میلگرد با رقم یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۰۰ تن بود که سهم بیش از ۶۰ درصدی را در بین تولیدات فولادی بخش خصوصی داشت.

بالاترین میزان تولیدات بخش خصوصی در دوره هفت ماهه مربوط به شهریور ماه با رقم ۱۶۷ هزار و یکصد تن بود، درحالی که فروردین ماه امسال این رقم ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ بود.

آمار تولید فولاد خام کشور در سال گذشته به ۱۵.۶ میلیون تن رسید و مجموع محصولات فولادی نیز ۱۶.۵ میلیون تن ثبت شد.

تکمیل هفت طرح فولادی که از سال ۱۳۸۵ به اجرا گذاشته شده توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در دستور کار قرار گرفته و بهره برداری از این واحدها که هریک ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن ظرفیت دارند، می تواند نیاز کشور را تامین نماید.

پیش بینی شده میزان تولید فولاد خام کشور تاپایان سال جاری به رقم ۱۷ میلیون تن برسد که نسبت به عملکرد این بخش در سال ۹۲ رشد ۹ درصدی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز