خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات چای کشور عنوان کرد:

کاهش باغ‌های چای ایران از ۳۲ هزار هکتار به ۲۵ هزار هکتار

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۲۳

تولید برگ سبز چای نیز اکنون به کمتر از ۱۰۰ هزار تن در سال کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات چای نیز در جلسه مذکور گفت: در سال‌های گذشته باغ‌های چای ایران از ۳۲ هزار هکتار به ۲۵ هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس آقاجانزاده امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشورهای هند، چین، سر‌یلانکا، کنیا و تانزانیا را از کشورهای مهم تولیدکننده چای در دنیا خواند و افزود: سال ۲۰۰۲ جایگاه چای ایران از ۱۰ به ۱۲ در جهان نزول کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد چای دنیا در پنج کشور مذکور تولید می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته باغ‌های چای ایران از ۳۲ هزار هکتار به ۲۵ هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.

آقاجانزاده سرانه مصرف چای ایران را بالا خواند و تصریح کرد: مصرف سرانه چای در دنیا از ۲.۳ کیلوگرم تا شش دهم کیلوگرم است.

رئیس مرکز تحقیقات چای با اشاره به مصرف سرانه ۱.۲ کیلوگرمی چای در ایران اظهار کرد: موضوع مذکور نشان می‌دهد ایران نیازمند واردات چای است.

وی به تولید ۳۰۰ هزار تنی برگ سبز چای ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تولید برگ سبز چای اکنون به کمتر از ۱۰۰ هزار تن در سال کاهش پیدا کرده است.

آقاجانزاده با اشاره به روند نزولی تولید چای خشک در کشور خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مرکز تحقیقات چای در گیلان و مازندران و حمایت از آن توسط ارگان‌های مختلف در احیای صنعت چای موثر است.

رئیس مرکز تحقیقات چای به تدوین برنامه راهبردی صنعت چای در سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: نقشه راه توسعه کشت و صنعت چای کشور تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانش فنی باید به طور صحیح در اختیار کاربران گذاشته شود، اضافه کرد: پایین بودن نرخ سود چای از مشکلات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز