خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر سازمان توسعه تجارت ایران در گفت و گو با ایلنا:

راه‌اندازی خط کشتیرانی خزر به روسیه / حضور رقبا در روسیه را باید جدی گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۸۱

در حوزه صادرات روسیه محدودیت‌هایی وجود دارد که رفع آن الزامی است تا کالا با کمترین تاخیر در گمرکات به سمت روسیه ارسال شود و همچنین برخی از تجهیزات مانند کانتینر یخچال‌دار نیز تامین شود.

مدیر کل دفتر سازمان توسعه تجارت ایران از راه اندازی خط کشتیرانی خزر به روسیه در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمود بازاری، مدیر کل دفتر سازمان توسعه تجارت ایران، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص صادرات کالا به روسیه اظهار داشت: این موضوع فرصت مناسبی برای بازار ایران است که بدین منظور از چندی پیش با حضور نمایندگان بانک توسعه صادرات، بانک ضمانت صادرات و برخی از استان‌‌های مختلف جلساتی را با شرکت‌های مختلف روسی در این خصوص برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسات درباره توسعه مبادلات بانکی و امکان‌سنجی در قالب اعتبارات بحث‌های کارشناسی مفصلی صورت گرفت و مقرر شد که در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی اقدامات مناسبی صورت گیرد.

صادرات مرغ و تخم مرغ به روسیه قوت گرفت

مدیر کل دفتر سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در بخش کشاورزی محصولات لبنی، دامی، شیلات و مرغ و تخم‌مرغ برای صادرات به روسیه مطرح شد البته در حال حاضر چشم‌انداز مشخصی برای توافقات قرنطینه‌ای وجود ندارد و در زمینه تعرفه کالاهای ایران به روسیه با مشکل مواجهیم زیرا تعرفه ایران نسبت به سایر کشورها بالاست و هنوز سطح توافقات به مرحله مشخص نرسیده است.

تعرفه صادرات ایران به روسیه بالاست

وی گفت: در حال حاضر محصولات کشاورزی آذربایجان با تعرفه زیر ۱۰ درصد به روسیه صادر می‌شود این در حالی است که تعرفه ایران نزدیک به ۳۰درصد است و ما به دنبال حذف و یا کاهش تعرفه هستیم.

بازاری با بیان اینکه در صادرات شیلات به توافقات مثبتی دست یافته ایم، خاطرنشان کرد: در صورتی که محدودیت‌های تعرفه‌ای و مشکلات مبادلات بانکی حل شود میزان صادرات به روسیه رشد بهتری خواهد داشت.

راه اندازی خط اعتباری شبکه بانکی با روسیه

وی گفت: شبکه بانکی این آمادگی را دارد تا یکی از شعبات بین‌المللی فعال خود را در بخش ایجاد خط اعتباری راه‌اندازی کند که در این میان صندوق ضمانت صادرات اعلام آمادگی کرده که به همان میزانی که شبکه بانکی کشور برای خط اعتباری روسیه تامین مالی عملیاتی کند به همان میزان صندوق آمادگی پوشش دارد.

مدیر کل دفتر سازمان توسعه تجارت ایران گفت: البته کلیه این امور به فعال شدن سریع‌تر خطوط اعتباری از سوی بانک مرکزی بستگی دارد.

راه اندازی خط کشتی رانی خزر به روسیه

وی از راه‌اندازی خط کشتیرانی خزر به روسیه در دو بخش در صورت اختصاص یارانه خبر داد و گفت: همچنین هماهنگی‌هایی برای حمل هوایی کالا به روسیه صورت گرفته است و نیز جلساتی با بخش خصوصی برای دپوی کالاها داشته‌ایم.

بازاری تصریح کرد: البته در حوزه صادرات روسیه محدودیت‌هایی وجود دارد که رفع آن الزامی است تا کالا با کمترین تاخیر در گمرکات به سمت روسیه ارسال شود و همچنین برخی از تجهیزات مانند کانتینر یخچال‌دار نیز تامین شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه حضور رقبا در بازار روسیه را نباید دست‌کم گرفت، گفت: در صورتی که فضا باز شود اتحادیه اروپا می‌تواند از طریق ایران کالاهای خود را به صورت ری‌اکسپورت و بسته‌بندی مجدد به کشور روسیه ارسال کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز