خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو:

پژو باید بهای بی‌عهدی خود را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۵۸

در ۵ سال آینده شرایط صنعت خودروسازی کشور به طور حتم بهتر از شرایط فعلی خواهد بود.

یکه‌زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو امروز در حاشیه دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در جمع خبرنگاران با اعلام این که دپوی یک خودرو اصولاً امکانپذیر نیست، اظهار داشت: در زمینه تندر ۹۰ باید این توضیح را بیان کنم که عدم ارائه برخی از قطعات این خودرو از شرکت رنو باعثشده بود تا حجم تولید کاهش پیدا کند به همین منظور بازار شاهد کاهش عرضه تندر ۹۰ بود اما این امر به هیچ عنوان به معنی دپوی تندر ۹۰ در انبارها نیست.

به گزارش ایلنا، وی افزود: افزایش قیمت تندر۹۰ به هیچ عنوان برای شرکتهای خودروساز منفعتی ندارد و دپوی این محصول به بهانه گران شدن آن درست نیست. برای رفع نگرانی مشتریان می‌گویم که گرانی تندر ۹۰ اتفاق نخواهد افتاد و در آینده با افزایش حجم همکاری‌های ایران با شرکت رنو شاهد حضور محصولات متنوع در سطح بازار خواهیم بود.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: در ۵ سال آینده شرایط صنعت خودروسازی کشور به طور حتم بهتر از شرایط فعلی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که سطح همکای شرکتهای ایرانی با شرکتهای خارجی به چه نحوی خواهد بود و آیا در قراردادهای جدید منافع صنایع خودروسازی کشور نیز بیش از گذشته رعایت می‌شود یا خیر، گفت: در همایش امروز تاکید کرده‌ایم که دیگر به صورت مونتاژکاری و سی‌کی‌دی با شرکتهای خارجی همکاری نخواهیم کرد. هر شرکتی که می‌خواهد با خودروسازی ایران قرارداد منعقد کند باید براساس سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی فعالیت خود را در ایران انجام دهد.

وی درباره اینکه چرا صنعت‌های خودروسازی کشور و بویژه ایران خودرو تمایل زیادی به انعقاد قرارداد با طرف فرانسوی دارد اظهار داشت: شرکت پژو درسالهای گذشته حضور جدی در بازار ایران داشته است حتی هم کنون ۲۵ درصد از خودروهای در حال تردد فرانسوی هستند اما باید این نکته را متذکر شوم که شرکت پژو در قراردادهای جدید باید چارچوب‌های ایران را مدنظر قرار داده و آنها را زیر پا نگذارد و ما در قراردادهای جدید با حفظ منافع ملی همکاری می‌کنیم.

یکه‌زارع تصریح کرد: از این پس شرکتهایی قادرند با ایران همکاری کنند که چارچوب‌های ما را رعایت نمایند.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال که آیا شرکت پژوه باید در قراردادهای جدید تاوان بی‌عهدی خود را پرداخت کند یا خیر، افزود: پژو در شرایطی ایران را تر ک کرد که صنعت خودرو کشور با مشکلات زیادی روبرو شد، بنابراین پژو باید بهای بی‌عهدی خود را پرداخت کند.

وی افزود: بهای پژو می‌تواند انتقال تکنولوژی و یا سرمایه‌گذاری مشترک در ایران باشد.

یکه‌‌زارع در ادامه افزود: صنعت خودروسازی کشور به دنبال مشارکت خارجی به صورت برد - برد است که هم اکنون چنان شراکتی در کشور وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکتهای خودروسازی آمریکا تمایل به حضور در کشور را دارند یا خیر گفت: مطمئنا در آینده شرایط به نحو مساعدتری پیش می‌رود و خودروسازان آمریکایی تمایل بیشتری دارند که در بازار خودروسازی ایران فعالیت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز