خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامپروری همگام در گفتگو با ایلنا:

دولت به جای واردات گوش برزیلی از دامداران حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۹۵

افزایش قیمت خوراک دام موجب شده است که تولید دام سبک به سمت نابودی برود و تولیدکننده تمایل چندانی برای تولید این نوع دام نداشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه اتحادیه سراسری دامپروری همگام، گفت: در ۱۰ سال گذشته بهاء هر کیلو دام زنده بین ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان بوده است؛ در حالی که طی ۱۰ سال گذشته علوفه ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

الله یار ولی‌زاده، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که دامداران در پروسه تولید با آن روبرو هستند، اظهار کرد: در حال حاضر دام میش کشتارشده را بین ۷ تا ۸ هزارتومان خریداری می‌کنند.

وی در رابطه افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت علوفه گفت: افزایش قیمت خوراک دام موجب شده است که دام سبک به سمت نابودی برود و تولیدکننده تمایل چندانی برای تولید این نوع دام نداشته باشد.

ولی‌زاده افزود: پس از واگذاری مسئولیت این بخش به وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات این بخش به صورت تخصصی‌تر رسیدگی می‌شود؛ از طرفی بهتر است دولت به جای واردات گوشت از برزیل به دامداران کمک کند تا این صنعت با نابودی مواجه نشود.

مدیرعامل اتحادیه اتحادیه سراسری دامپروری همگام با تاکید بر اینکه تولیدکننده نیاز به حمایت ویژه‌ای دارد، افزود: دولت باید برنامه‌ای درست و مدون درراستای حمایت از تولیدکننده در این بخش اجرا کند که انگیزه لازم را برای دامداران به وجود بیاورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز