خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

صادرات هشت ماهه ایران به عراق ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار / گواهی انطباق اجباری شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۲۸

از ابتدای آذر ماه صدور گواهی انطباق از سوی شرکت‌های بازرسی به عراق اجباری شده است.

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا به عراق خبر داد.

مجید قربانی فراز، مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان صادرات طی هشت ماه گذشته به کشور عراق، گفت: طی هشت ماه گذشته میزان صادرات ایران به عراق رقمی به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده و میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز در این مدت به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: تنها از استان ایلام طی هشت ماه گذشته ۶۴۷ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۸۴ دلار کالا صادر شده و از گمرک ایلام این رقم به ۳۷۷ میلیون دلار می‌رسد.

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران افزود: میزان صادرات به عراق در ۸ ماه گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است که اغلب صادرات شامل کالاهایی نظیر مصالح ساختمانی و مواد غذایی می‌شود.

وی در خاتمه با اعلام این خبر که صدور گواهی انطباق(coc) برای صادرات مواد غذایی اجباری شده است تصریح کرد: از ابتدای آذر ماه صدور گواهی انطباق از سوی شرکت‌های بازرسی به عراق اجباری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز